van adelaide naar crafers - Reisverslag uit Adelaide, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu van adelaide naar crafers - Reisverslag uit Adelaide, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

van adelaide naar crafers

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

10 November 2009 | Australië, Adelaide

8/11/09
Hallo allemaal,

Hier is dan weer een berichtje vanuit een zeer heet Australië, gisteren was de temperatuur 37 vandaag wordt het pakweg 38 en zal in de komende dagen omhoog gaan naar 40 graden. Heet maar dragelijk omdat het heel droog is.
Oja de medicijnen werken, ik heb gelukkig niet zo'n last meer van mijn pols, gaat de goede kant op.
Gisteren zijn we uitgenodigd door Rick en Libby dit zijn heel goede vrienden van Bram en Klara, om te gaan zeilen op zee, zij hebben een geweldige zeilboot die ze ook gebruiken om lange zeiltochten te maken. Het was geweldig op zee, een heerlijk windje waardoor je de hitte niet zo voelde, we hebben een heleboel dolfijnen gezien, zeehonden die lagen te rusten op de golfbrekers in de havenmond, door hun bruine pels zijn ze haast niet te zien tegen de stenen, dus zijn ze op de foto's bijna niet te zien ( dat betekent thuis wat fotoshop werk). Libby heeft een grote zeesnoek gevangen van ca 60 cm, die werd door Libby s'avonds gebruikt voor het avondmaal. Verder een heleboel Comorans dat zijn een soort Aalscholver en Pelikanen.

10/11/09
Vandaag is het weer tassen inpakken en dan worden we naar Katarina en Sarah gebracht om de laatste dagen in Adelaide door te brengen. Donderdag is het zover dan halen we de camper op.
Oh ja Emmy, een kangaroo is in principe niet gevaarlijk, ze vechten wel met andere mannetjes om een vrouwtje en als hij zich bedreigt voelt kan hij zijn gewicht op zijn staart overbrengen en dan zal hij je proberen te trappen met zijn achterpoten, daar wordt je dan niet echt blij van, omdat hij op buik richt.
Wordt vervolgd.

11/11/09
Vandaag zijn we met Katrina en Sarah eerst naar de studio van Rita Hall gegaan dat is een bevriende kunstenares van Katrina, we kregen haar hele collectie zeefdrukken te zien. Zij heeft geëxposeerd in het Nationale Museum van Adelaide, ook exposeert zij in diverse Australische musea. Katrina stond er op dat wij een zeefdruk van Rita uitzochten, we hebben een “Mackpee” gekozen omdat deze past bij de zeefdruk van een "Mackpee" die wij de vorige keer van Kees en Katrina toen zij bij ons op bezoek waren als kadotje kregen.
Daarna zijn we naar “Hahndorff” gegaan een oud stadje van oorsprong door de Duitse immigranten opgericht. Een leuk gallery bezocht, en gewoon wat rondgelopen, en een verrukkelijke tostie gegeten met een uitermate lekker ijsje toe. Daarna zijn we naar een andere winery in de buurt gegaan. Als je zo door die heuvels rijdt lijkt het net alsof je in Frankrijk of Duitsland rijdt met al die wijngaarden om je heen, zo ver je kunt kijken.
's avonds zijn we uitgenodigd om met Katrina en Sarah bij vrienden te komen eten, uiteraard vlees van de bbq. heel erg lekker gegeten Dit zijn ook weer ontzettend leuke en gezellige mensen, er was nog een ander stel uitgenodigd, en de vrouw was een Nederlandse uit Naaldwijk, ze is als meisje in de 60er jaren met haar ouders naar Australie gegaan maar spreekt nog zeer redelijk Nederlands. Weer een hele fijne dag met een geweldige leuke afsluitende avond in Adelaide. Morgen gaan we de camper ophalen.

• 10 November 2009 - 07:28

Emmy En Peter :

Het is even zoeken maar dan zie je de zeehonden wel. En het ziet er allemaal heel gezellig uit.
    liefs Emmy en Peter.

• 10 November 2009 - 07:31

Ria:

'k Heb na m'n thuiskomst (heerlijk zonnig en warm weekje in Zuid-Spanje) de tijd genomen om m'n mailtjes te lezen, dus óók die van jullie. Nou, het ziet er weer fantastisch uit allemaal. Volgens mij groeien jullie dicht van al het eten dat jullie krijgen aangeboden. Maar straks in de camper zal dat wel wat minder worden.
    Heel veel plezier verder. Groetjes,
    Ria

• 10 November 2009 - 08:10

Elly:

Wat ziet het er weer gezellig uit! Heerlijk eten en weer veel familie zien. Mooie foto's en wat een weertje! Hier is het grijs,dus geniet ervan.
    Groetjes,
    Elly

• 10 November 2009 - 18:45

Karin En Hans:

geweldig van die Rick en Libby!!en wat een heerlijke boot!!Blijven genieten hoor.en wat wordt je gelukkig als je dofijnen ziet he? tenminste dat hoor ik altijd van iedereen.ik wordt al gelukkig als ik jullie zo zie genieten.Dikke zoen vanuit een zeer regenachtig Rotterdam.

• 11 November 2009 - 15:28

Corina:

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik bewaar ze voor als ik even aan een pauze toe ben. Altijd leuk om dan even te horen wat er allemaal aan de andere kant van de wereld gebeurd.
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en overal met open armen ontvangen worden. Nog veel plezier!

• 12 November 2009 - 00:27

Nic & Gill:

Hi Carmen & Dolf

Finally got through but still have same problems
    We'll be off to Gosford on Sunday morning.The hot weather will probably
    follow us as we travel East!
    Hope you guys have some good weather and hope you snagged an Upgrade with an AirCon.
    Drive careful
    Doui(??)
    Gill & Nic

• 12 November 2009 - 17:30

Karin En Hans.:

Vandaag do 12 nov.
    BEDANKT VOOR ALLE KAARTEN ze zijn hartstikke leuk!!!!!!!!!!
    Hans heeft nu alle mail zitten lezen en vindt dat jullie weer een heerlijk avontuur beleven.
    dikke zoen!!!

• 13 November 2009 - 09:06

Paul En Edit:

Wat heerlijk om te zien en te lezen hoe jullie weer genieten. Hier is het al dagenlang tamelijk druilerig weer. Het wordt tijd, dat de winter doorbreekt!
    Ben alweer benieuwd naar het volgende verslag, heel veel liefs, Paul en Edit