Streaky Bay - Reisverslag uit Streaky Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Streaky Bay - Reisverslag uit Streaky Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Streaky Bay

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

16 November 2009 | Australië, Streaky Bay

Hallo allemaal,
Hier is weer een nieuw verslag over de laatste paar dagen.
De laatste 4 dagen is het nog steeds zeer heet geweest.

12/11/09

Allereerst hebben wij afgelopen donderdag de camper opgehaald, we werden weg gebracht door Katrina en Sarah en halverwege kwam Dolf erachter dat hij al zijn mappen met kaarten etc vergeten was mee te nemen vanuit Crafers waar Katrina en Sarah hun huis hebben, ze zijn echter gewoon doorgereden naar de Apollo vestiging, zodat wij de overdracht van de wagen konden regelen, terwijl Katrina en Sarah dan terug zouden rijden naar Crafers, daar de mappen ophalen om daarna weer richting Apollo te komen. Katrina belde naar ons bij Apollo, dat het misschien handig was om hen een stuk met de camper tegemoet te komen zodat wij sneller op weg naar Whyalla konden gaan. Zo gezegd zo gedaan. Dus wij opweg en na ca 2 km gereden waren wij bij het afgesproken ontmoetingspunt. Geparkeerd in de schaduw en na ca 10 minuten waren K&S bij ons. Na afscheid genomen te hebben zouden zij ons een stukje voorrijden tot onze afslag naar de A1, Helaas wilde de van niet starten en hebben wij Apollo gebeld, we moesten toen een ander nummer bellen en na veel telefoon heen en weer gemier kwam na ca 3 uur de RAA ( ANWB) het bleek dat de accu kompleet kapot was en na akkoord Apollo heeft de monteur er een nieuwe accu in gedaan. We hadden wel nu een halve dag vertraging. Zo al met al toch een geluk bij een ongeluk dat Dolf de kaarten vergeten had, anders had deze panne misschien wel ergens halverwege langs de highway gebeurd en dan hadden we veel meer problemen gehad. Telecommunicatie etc is niet eenvoudig in de out-back.
Dus het doel Whyalla niet gehaald, we zijn tot Port Piri gekomen en daar overnacht. Temperatuur ca 40 graden.

13/11/09

De volgende dag naar Whyalla gereden ca 150 km. Om 10.30 uur op de nieuwe camping een plaatsje gezocht, net toen we wilden inrichten kwam er een Aussie aan die vertelde ons dat wij beter een andere plek konden nemen bv naast hem, anders zouden we in de volle zon komen te staan en dat is met meer dan 40 graden niet echt een pretje. Wij zijn eerst maar naar Westland shopping centrum gegaan om voorraad in te slaan HEEEEEEEL rustig aan gedaan want daar was airco. Hebben daarna in de schaduw zitten relaxen met een heerlijk biertje.

14/11/09

Via Kimba, het plaatsje dat het middelpunt is tussen oost en west kust van Australie, waar een reuze grote " Gallah" staat het ding is 8 mtr hoog 2,5 mtr breed en weegt 3,5 ton. Zijn we doorgereden naar Wudinna. Op de camping aangekomen wilde we gelijk een tour boeken naar de “Gawler Ranges” een prachtig NP, echter we kregen van de receptioniste te horen dat deze tour alleen op vrijdag gaat. dus helaas deze tour gaat onze neus voorbij. Jammer maar het is niet anders.
Jongens het is echt bloedverziekend heet, de temperatuur is opgelopen tot 47 graden in de schaduw en er staat een keiharde wind die vanuit het noorden komt, dat is net een föhn die vlak bij je gezicht blaast. Gelukkig had de camping een overdekt zwembad daar hebben we 2 uur ingezeten, met alleen ons hoofd boven water. Die temperaturen zijn echt niet overdreven hoor. Het is extreem heet zelfs de Aussies vinden het vreselijk heet. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant, we wilden s'avonds nog een douche nemen, maar zelfs het koude water was verschrikkelijk heet.
Mijn tijd is bijna op dus zend ik dit stuk vast door.

• 16 November 2009 - 03:45

Klara And Bram:

Hi Carmen and Dolf,
    We thought about you and the extreme heat. After a rough start, hope all goes well. I think the weather will improve from now on. Our car run went well yesterday despite the hot weather. We had 35 people at the lunch. Not bad. Keep safe, Klara and Bram