Van Perth via Kuala Lumpur > Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Van Perth via Kuala Lumpur > Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Van Perth via Kuala Lumpur > Langkawi

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

26 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Allereerst nog allemaal hele fijne kerstdagen ( het is wel mosterd na de maaltijd maar dat maakt niet zoveel uit).
22/12
Na een turbulente vlucht aangekomen in K.L. om 23.30 uur onze kamer opgezocht in het hotel Concorde Inn, het was wel even lopen naar die kamer want het hotel is geheel gelijkvloers gebouwd in een soort visgraatmodel, en wij hadden kamer 1126. Aangezien alles 24 uur open is hebben we maar gelijk een stadstour geboekt voor morgen.

23/12
Na een super de luxe ontbijtbuffet van alle denkbare Europese en heel veel Malaysische gerechten, die mensen eten Nasi, gebakken rijst en vis en vlees gerechten + een soort van soep als ontbijt. Om 9.45 uur stond de wagen voor met onze chauffeur/gids ( helemaal alleen voor ons tweetjes) voor een ongeveer 6 uur durende sightseeing tocht. Heel veel gezien Nationaal Monument, Nationale Moskee
(hypermodern ding) het Sultan Abul gebouw en we zijn op de KL Tower geweest. Vanaf het platform op 278 mtr hoogte (de lift doet hier ca 45 seconden over) hadden wij een waanzinnig uitzicht, dan zie je pas hoe groot die stad is. We waren helaas te laat voor de Petronas Twin Towers, het is ook in K.L. kerstvakantie en het verkeer zat vast alsof het de Perifirique in Parijs was, nou dan weet je het wel. Dus maar geduldig terug naar het hotel. O ja in China Town koop je pas echte verse kip, ze worden geslacht waar je bij staat, verder is het een hele drukke boel (markt) met de gebruikelijke opdringerige verkopers. Ook zijn we nog naar de Batu Caves geweest, dat is een verzameling Hindu tempels met als letterlijke hoogtepunt de grot tempel voor LORD MURGAHA een Hindu-heilige, alleen om het te zien moet je 272 traptreden omhoog en wat omhoog gaat moet je ook weer naar beneden, dus in deze vochtige hete temperatuur dit onderdeel maar geskipt. In de tempelvijver zwemmen honderden Koikarpers en er zijn overal apen. In een van de tempels hebben ook wij de zegen van Shiva gekregen, dus wij liepen ook met een rode stip op het voorhoofd en Carmen kreeg ook nog een gezegende bloem die ze achter haar linker oor moest doen (nou je voelt je enigszins voor l.l lopen als niet Hindu). De stip is er dan ook vanaf gegaan vanaf het moment dat we de tempel hebben verlaten. We zijn ook nog in een Batik atelier geweest waar ze met de hand o.a. zijde batikken. Er wordt eerst uit de hand een tekening met hete was gemaakt en die wordt daarna ingeverfd met een soort van waterverf zodat ze allerlei kleur accenten kunnen maken, je weet niet wat je ziet zo mooi. Hier hebben we voor Martijn een handbeschilderde zijden stropdas gekocht. Vanavond gaan we van een Pre-Chrismas-buffet genieten, maar eerst even zwemmen zodat we weer een beetje vocht in de huid krijgen.

24/12
Terwijl Karin en al mijn collega slagers zich de blubber werken en Hans uiteraard in het restaurant, zijn wij op ons gemak gaan ontbijten en daarna naar het vliegveld gegaan voor onze vlucht naar Langkawi. We hebben (heel even) aan jullie gedacht maar dat was heeeeeel snel over. Om 15.40 uur aangekomen op Langkawi, een eiland vlak onder Thailand. Super de Luxe hotel, dat nu geheel in Kerstsfeer is gehuld, met diverse restaurants. We hebben heerlijk gegeten en daarna nog van een wijntje op onze kamer genoten. Bij het fotograferen van het uitzicht kwam Dolf erachter dat de 55/200 mm lens kapot was, dat moet natuurlijk gebeurt zijn in Perth, morgen in Kuah maar een nieuwe lens kopen en deze claimen bij de verzekering.

25/12

Na het ontbijt zijn we met een taxi naar Kuah gegaan de hoofdstad van Langkawi. Daar rondgesjouwd in diverse Malls, en naar de Ferry Jetty gelopen en daar ook een nieuwe lens gekocht. Daar was het net een mierennest, je hebt daar boekingskantoren voor alle ferry’s die naar de andere eilanden en het vaste land varen. Ook hier veel kerstsfeer maar wel op zijn "Malyers". Vanaf de Jetty zijn we naar het "Eagle Square" gelopen, een paar foto’s gemaakt en hebben we een taxi terug naar het hotel genomen. De rit duurde weer een half uur en koste net als de heenrit RM 28 ( dus ca 6 Euro) Terug in het hotel lekker het zwembad in, helaas hebben we geen strand direct bij het hotel, het shuttle bootje dat naar een nabijgelegen strand zou gaan, zoals we in de folder gelezen hadden, was buiten gebruik. Maar het zwembad is heel mooi en groot en heeft als voordeel, dat je geen zand tussen je billen krijgt.
Zoals al eerder gezegd ze vieren hier echt kerst hoor. Het eten is aangepast “Christmas Buffet” en in het hotel was zelfs een koor van "Kerstengelen" die kerstliedjes zongen ( toen ze klaar waren met zingen werden het regelrechte bengels). De Kerstman liep de hele dag in de rondte ( wat zal die het warm hebben gehad in zijn opgevulde pak + baard)

26/12
Na ontbijt naar de belldesk voor een huurauto, dat was binnen 1 minuut geregeld, we werden na 5 minuten opgehaald en naar het verhuurbedrijf gebracht. Bij het invullen van het contract zagen we ineens een eigen risico van RM 5.000 dat is ca 1350 Euro terwijl in het hotel ons verzekerd was dat deze wagen voor 100% verzekerd was en GEEN eigen Risico. Daarom was bij deze verhuurder de huurprijs RM 120 per dag inplaats van RM 70 zoals bij andere. Dus tegen die mevrouw gezegd waar ze haar auto + de rest in kon stoppen. Nogal nijdig weggelopen. En een stuk verder bij wederom een taxfree shoppingcentrum gewoon een taxi genomen naar "Oriëntal Village", daar hebben we tickets gekocht voor de "CableCar Langkawi" die gaat naar een hoogte van ca 1.000 mtr een tochtje van 15 minuten, op het bovenstation zijn we naar de hangbrug gegaan en natuurlijk erover heen gelopen. En ja Emmy hij beweegt ook. Als je nu daar hoge nood hebt is het “jammer maar helaas”, op de vraag waar de toiletten waren was het antwoord de toiletten zijn gesloten er is nu geen water dus ook geen toilet. We wilden wel iets eten, er was een buffetje in een soort van kiosk, echter sorry “geen stroom” dus alleen snoep en chips te koop, dit was nu echt volkomen belachelijk voor zo’n grote toeristen attractie. Vanuit de Cable Car zie je ook de 7 Wells waterval, nou ja de restanten van die waterval. Terug beneden in Oriëntal Village een Malaysische Sateh gegeten de beste Sateh ter wereld zegt men, eerlijk gezegd hij was lekker, maar de Hollandse is echt beter hoor. In Oriental Village is van alles te doen, bootje varen, zo'n 2 wiel ding huren (Secq of zo), slangen om je nek hangen voor het nemen van een foto, en uiteraard struikel je over de souvenirs, kleding en wat al nog meer aan meuk te koop aangeboden wordt. Terug weer een taxi genomen. Al met al hebben we weer mazzel gehad, namelijk bij de Cable Car moest je 2 uur in de rij staan, de watervallen die we graag wilden gaan bekijken staan zo goed als droog, dus hadden we alleen om naar Oriental Village te gaan een auto gehuurd en dat zou dan 2x zo duur geweest zijn als we nu met de taxi heen en terug kwijt zijn. Je ziet maar weer, alles heeft altijd een reden. Onderweg hebben we de waterbuffels gezien die gewoon op hun dooie gemakje ook langs de weg lopen te grazen, als ze klaar zijn (met hun werk) in de rijstvelden.
groetjes weer van Dolf en Carmen.

• 27 December 2009 - 17:40

J.Vollmer:

Wij hebben aan jullie gedacht toen wij met vrienden op oerhollands, nou ja,oerhollands; turkey gegeten, kerst vierden, een witte kerst niet te verstaan, voor het laatst in 1979! Vanuit hier een "warme" groet!
    Joke en Fred