De eerste week - Reisverslag uit Merimbula, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Merimbula, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

06 Mei 2016 | Australië, Merimbula

Zondag 1 mei ’16
Het heeft vannacht enorm geonweerd en geregend niet normaal meer, het weer is van slag, er trekt een lagedruk gebied over en daardoor stormt het en valt er veel regen. De lokale bevolking is er erg blij mee, ze hebben heel hard regen nodig, wij zijn hier wat minder blij mee dat zullen jullie wel begrijpen. Omdat het zulk slecht weer is houden we vandaag maar een rustdag, we hebben ongelooflijk uitgeslapen tot 9.30 uur, de reis heeft er toch harder ingehakt als we verwacht hadden. Het was overigens vannacht ongelooflijk koud de temperatuur zakte tegen het vriespunt aan.

Maandag 2 mei ’16
Het weer blijft niet best in Ballarat, wel zonnig maar een harde ijskoude wind, we hebben op de weersvoorspelling gekeken hoe het weer de komende week zou zijn, als we naar de Grampians en de Great Ocean Road zouden gaan, maar het wordt bar en boos, veel regen, koud en storm. Nu hebben we natuurlijk de Great Ocean Road al in 2004 gereden én vanwege de storm vliegen de helikopters niet, een helicoptervlucht over de o.a. the twelve apolstels was één van de redenen om deze Road nog een keertje te rijden. We hebben dus besloten om dat stuk te skippen en richting het oosten te gaan naar het mooiere weer.

Dinsdag 3 mei ’16
Vanmorgen vertrokken vanuit Ballarat, en via Melbourne, we hadden wat problemen met de schuifdeur van de auto, die wilde maar niet openen vanuit de binnenkant van camper, dus even langs Apollo om het te laten repareren, bleek en handeltje te zijn aan de binnenkant (aan de achterzijde van de deur, niet te zien als je niet weet dat het ding daar zit) daarna zijn we voor een dikke week boodschappen gaan doen in Westfield shopping centre. Al met al neemt het toch best veel tijd in beslag en hebben we een camping in Melbourne genomen. Morgen gaan we naar Lakes Entrance. We lopen nu al een week voor op het schema, daar gaan we dan weer plezier van hebben als we aan de oostkust zijn.

Woensdag 4 mei ’16
Vanmorgen vertrokken vanuit Melbourne en ojee helaas moesten we van de Tom Tom op een gegeven moment dwars door het centrum van Melbourne rijden, en dat is niet echt leuk met zo’n camper. Wat wel leuk was dat we langs alle straten hebben gereden waar we 12 jaar geleden gelopen hebben, langs Flinders Station etc. Maar voor Dolf was het wel peentjes zweten met die best wel lange en brede camper door de smalle straten te moeten rijden, maar ik neem mij petje af voor hem, als ik het had moeten rijden was ik niet zo cool gebleven. Ik heb vandaag mijn eerste ca. 140 km met de camper gereden en ik moet zeggen het is mij niet tegengevallen om met een automaat te rijden, nu had ik wel het geluk dat ik op de Princes Highway mijn eerste km's kon maken, rechte weg met niet echt veel verkeer. Het weer is aan het opknappen, vandaag was het heel de dag droog en zonnig met een max temp. Van 18.5 graden ( Het is per slot van rekening wel dik herfst hier) dus dat beloofd wat voor de komende dagen. Morgen een relatief korte trip ca 300 km naar Merimbula aan de kust.

donderdag 5 mei ‘16
Vanmorgen opgestaan met prachtig zonnig weer, en de temperatuur liep ook aardig op en tegen de middag hadden we rond de 20 graden en stralende zon. Via de Princes Highway (stel je van Highway niet te veel voor, het is gewoon wat wij een provinciale weg noemen, 1 baan heen en 1 baan terug) maar wat wel prettig is er zijn regelmatig inhaalstukken, zijn we in Merimbula aangekomen. Een prachtige tocht via het Middle and Eastern Gipsland, het laatste stuk was zelfs behoorlijk bergachtig, in één woord schitterend om te rijden ( ik, carmen, ga nog verslaafd raken aan het rijden met een automaat). We staan nu voor 2 nachten op een big4 camping in Merimbula, De eerste was is gedraaid en bijna droog. Het weer is nu heerlijk, strakke blauwe lucht en zon en volgens de weersvoorspelling blijft dit nog een paar dagen zo, dus hebben we voor het eerst op het platje naast de camper buiten in het zonnetje kunnen zitten.

Vrijdag 6 mei ’16
Het is nu stralend weer, heerlijk zonnig, we zijn vanmorgen eerst maar eens even naar het strand gelopen, wat een wijds uitzicht, en zoals je ziet bijna geen mens te bekennen. We houden het even rustig aan vandaag, omdat we hierna toch wel heel snel naar het oosten willen rijden omdat het weer aan de zuidkust toch wel onstabiel blijft, voor het weekeinde wordt er weer regen verwacht.

• 06 Mei 2016 - 06:43

Gerri And Jim:

Hello Carmen and Dolf,
    Sorry to hear about the bad weather, but I did order good weather for you, maybe it is lost in the post and will come a little later. Hope you have a nice rest before a long drive. Cheers Gerri and Jim.

• 06 Mei 2016 - 12:54

Henk En Riet:

jammer van het slechte weer.jullie hebben het opgelost door andere route.
    we houden riek op de hoogte dat vind zij heel goed.
    veel plezier en goede reis verder

• 06 Mei 2016 - 13:26

Paul En Edit:

Ha lieve Dolf en Carmen, Dat is het voordeel van het goed plannen van een reis: je maakt een route en weet ook hoe je hem kunt wijzigen: Planningen zijn om aangepast te worden! Aan de foto van Dolf voor de camper kan je zien, dat de zon jullie niet in de steek heeft gelaten. Lieve groet van Paul en Edit

• 06 Mei 2016 - 13:27

Emmy EnPeter:

Jammer van het weer op de eerste dagen, maar je ziet gelijk weer het voordeel van een camper, even de planning aanpassen! Nog veel mooie dagen gewenst vanuit een regenachtig New York.

• 08 Mei 2016 - 09:14

Hans En Karin:

Hallo Carmen en Dolf.

Wat een mooi strand!!!
    Leuk de foto van Dolf even genieten van de zon.
    Allebei nog veel rij plezier.
    We blijven het allemaal volgen!
    Dikke zoen van ons.XXXX

• 08 Mei 2016 - 15:30

Elly Roszbach:

Hallo Carmen en Dolf,

Heerlijk, wat is dat weer genieten voor jullie! Ik hoop dat het weer wat beter wordt en dat jullie je reis, volgens planning, kunnen voortzetten.
    Ik hoop dat het nog wat beter gaat met het niet meer schakelen, het is even wennen.
    Nog heel veel plezier op deze reis.
    Groetjes,
    Elly

• 10 Mei 2016 - 19:55

Hans En Marion:

hoi Dolf en Carmen,

leuk om jullie te volgen via de reisverslagen, en leuk voor jullie om
    bepaalde dingen weer terug te zien.
    jammer van die helicoptervlucht, maar ja, misschien ergens anders ?
    geniet er van, we blijven jullie berichten lezen en hopen, dat het verder
    niet al te slecht weer wordt, dat zou jammer zijn
    groetjes Hans en Marion