De tweede week - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

13 Mei 2016 | Australië, Port Macquarie

Zaterdag 7 mei ‘16
Vanmorgen weggereden met prachtig weer, via Bega zijn we naar Batesman Bay gereden. Het is een prachtig landschap, maar wat wel een beetje raar is, reis je naar de andere kant van de wereld en dan maak je en rit alsof je door Oostenrijk rijdt, alpenweide, heel veel koeien, het enige wat ontbreekt waren de koeienbellen. We staan weer op een big4 direct aan de zee, een heerlijk geluid het ruisen van de golven op de achtergrond. Het ziet er naar uit dat het morgen weer minder weer zal worden, wat regenbuien, dus gaan we via Penrith gelijk door naar Katoomba in de Blue Mountains.

Maandag 9 mei ‘16
Gisteren aangekomen in Katoomba, heel veel regen onderweg gehad, toen ik (Carmen) het stuur overnam kon ik gelijk zwaar aan de bak, de weg van Nowra naar Moss Vale gaat over en smalle weg over 2 bergen heen, redelijk smalle weg en steile hellingen, met haarspeltbochten, soms mocht je niet harder dan 15 km per uur het was hard werken maar wel een enorme ervaring. Dolf heeft deze weg in omgekeerde richting 12 jaar geleden ook gereden alleen hadden we toen een kleinere camper maar hij had toen echt puur bagger weer waardoor het ook heel zwaar was om te rijden. In Katoomba voor de zekerheid voor 1 nacht een plekje geboekt met de optie als het weer zou opkappen dat we dan langer zouden blijven. Helaas is het s’nachts blijven regenen en ging het ook nog hard waaien. We zijn dus maar weggegaan. Dit was het laatste stukje van onze “walk down memory lane”, vanaf nu gaan we, voor ons, onbekende stukken Australië bekijken. We zijn vandaag aangekomen aan de Oostkust boven Sydney en zitten op een camping aan de Pacific Ocean in gehucht dat Hawks Nest heet. De temperatuur is heerlijk alleen heeft het weer geregend, maar als we de weersvoorspelling en de campingbaas mogen geloven dan is het vanaf morgen stralend weer.

Dinsdag 10 mei ‘16
Vanmorgen bleek het weer enorm te zijn opgeknapt, strak blauwe lucht en zon, wel staat er nog een stevige wind, maar de temperatuur is heerlijk, we blijven nog maar een extra dagje op deze camping staan. Morgen trekken we door naar Port Macquarie.

Woensdag 11 mei ’16
Het weer is schitterend, eindelijk zoals we ons herinnerden van de vorige keren dat we dit mooie continent bezocht hebben, helder strak blauwe lucht, heerlijk zonnig, lekker warm dus wat wil een mens nog meer. Vanmorgen rond een uurtje of 9 vertrokken uit Hawks Nest en via de Pacific Highway naar Port Macquarie, gereden een kleine 3 uur rijden. We hebben nu voor 3 nachten geboekt op Melaleuca Caravan Park. Morgen gaan we kijken wat we de komende 2 dagen hier allemaal gaan doen, en volgens alle folders die we meekregen van de weer ontzettend vriendelijke beheerster van de camping is er heel veel te doen, in en rondom dit kustplaatsje.

Donderdag 12 mei ’16
Het was heerlijk opstaan me een strak blauwe lucht en een stralend zonnetje, na het ontbijt zijn we richting de haven gelopen, om daar eens te kijken of we iets leuks zouden kunnen boeken voor een dagtocht. Eerst liepen we langs enorme luxe huizen met in hun achtertuin hun boot aan eigen stijger en daarna via Settlemans point ( een giga winkelcentrum) op ruim 5 km afstand van de camping, daar hebben we wat kleine boodschappen gedaan. Gelukkig hebben we eindelijk een paar gewone slippers voor Dolf kunnen scoren, ja het winterseizoen begint hier, dus als je om slippers vraagt komen ze met bont gevoerde pantoffels aandragen. Het blijkt dat de tochtjes die je hier kunt maken erg tegen vallen. Een riviercruise die dan vooral gaat langs de enorm dure huizen aan de rivier, verder niet veel te doen, geen whale watching of zo iets, ja een hele dure vliegtocht van een uur over het kust gebied, even niet dus. Gewoon lekker op ons gemakje terug gelopen naar de camping en de dag relaxt doorgebracht. Dus op dit moment ook nog geen leuke of interessante foto’s voor jullie, maar ik beloof dat gaat binnenkort echt veranderen.
groetjes van Dolf en Carmen

• 13 Mei 2016 - 07:29

Inge Bonsma:

Hoi Carmen en Dolf,

Wat een avontuur zeg! Hoop dat er snel mooie foto's volgen.
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar aan de andere kant van de wereld.

Liefs,
    Inge

• 13 Mei 2016 - 08:29

Gerri And Jim Kornaat:

Hi Carmen and Dolf.
    Looks like you are having a good time regardless the weather. It will only get better from now on.
    Cheers Gerri and Jim.

• 13 Mei 2016 - 08:34

Henk En Riet:

hallo dolf en carmen.

fijn te lezen dat het weer opgeknapt is daar ga je toch voor om wat te ondernemen.
    smalle wegen weten we van toen wij met barend en joke met de camper meegeweest zijn.
    veel plezier.groeten henk en riet.

• 13 Mei 2016 - 09:09

Cynthia:

Hoi hoi,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat het weer begint te verbeteren. Dat het maar vooral zo mag blijven gedurende de rest van jullie reis! Ben benieuwd naar de foto's die gaan komen
    Liefs, Cyn

• 13 Mei 2016 - 09:23

Bianca Lentze:

Wat leuk om weer mooie reisverhalen te lezen van jullie daar aan de andere kant van de wereld. Geniet ervan (nou, dat weet ik wel zeker!) En ook ik ben inderdaad reuze benieuwd naar jullie mooie foto's...
    Liefs, Bianca

• 13 Mei 2016 - 10:26

Gill And Nic:

Hello Dutchies
    We , that is Nic , will keep reading your exploits but for Gill it's easier to talk about
    your adventures over the mobile! So we'll give you a call every now and then if you don't mind.
    Easier then me trying to translate to Gill .Travel safe and see you at 80Mile Beach , we will be there
    about early July

Regards Nic

• 13 Mei 2016 - 11:34

Bernardien:

Hallo Carmen en Dolf,

Jammer dat het weer niet meezit tijdens jullie trip down memory lane. Hopen dat het weer goed blijft en jullie nog mooie tripjes gaan maken. Leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier nog saampjes!

• 15 Mei 2016 - 10:30

Hans En Karin:

Hoi Hoi!! lieve Carmen en Dolf.

Fijn voor jullie dat het weer is op geknapt.
    Ook wij zijn natuurlijk weer benieuwt naar de rest van jullie avontuur en de foto's natuurlijk.
    Geniet er van !! Love You!!

Leuk om ook alle reacties van andere te lezen.
    Zo kan ik dus ook de groeten doen aan onze familie leden in Australië.

Dus HALLO ALLEMAAL!!
    GROETEN UIT NEDERLAND!!