Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Coral Bay

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

16 Juli 2016 | Australië, Coral Bay

Maandag 11 juli ‘16
Vandaag naar Nanatura road house gereden halfweg tussen Samsons Point en Exmouth, echt een typische voor 1 nacht staan en dan doorrijden camping. Nadat we de camper neergezet hadden, stroom aangesloten etc zijn we even naar het Roadhouse toe gelopen, en onderweg kwamen we een heel klein slangetje tegen die in het rood/bruine gravel, wat deze camping als grond heeft waardoor hij bijna niet te zien is, in paniek weg kronkelde, dit is voor de 2e keer in alle 5 onze reizen door Australie dat we een hele kleine slang hebben gezien, de eerste keer jaren geleden in Uluru en dan nu.

Dinsdag 12 juli ‘16
@Jaap en Leo, ja inderdaad we zijn sinds gisteren weer op voor ons zeer bekend terrein, en nu we ook de oostkust gezien hebben, kunnen we met volle overtuiging zeggen dat we de westkust veel mooier vinden en veel relaxter om te verblijven. Inderdaad het museum in Geralton is meer dan 1 bezoekje waard, hebben jullie t.t.t. ook die replica van de sloep van de Batavia, waarmee ze uiteindelijk na de schipbreuk en muiterij naar Indonesië zijn gevaren in de haven zien liggen? Wij zijn t.t.t ook nog naar het HMAS Sydney II Memorial gelopen nadat we de old goal naast het oude ziekenhuis ( nu toeristen infocentrum) bezocht hadden

We staan nu in Exmouth in het Lighthouse Caravan Park, 17 km ten noorden van Exmouth op de kop van het schiereiland. Een leuk park dat slechts door de duinen van zee gescheiden is. Wij hebben een heerlijk stekkie, 2 bomen, Australian Pines, die zorgen voor een beetje schaduw en een beetje uitzicht direct op zee. Het weer is heerlijk niet zo heet maar volop zon. Ook hier is geen “town water voorziening” het water dat uit de kraan op je plaats komt is “bore”water het smaakt ziltig dus je kunt er wel mee koken etc maar is niet drinkbaar, daarom moet je met je waterkan naar de regenton om thee en koffie te zetten, net als vroeger met kamperen.

Vrijdag 15 juli ’16
Gisteren de 14e juli zijn we van Exmouth naar Coral Bay gereden, een kleine afstand slechts 175 km, waarbij we onderweg heel veel enorm grote termietenheuvels gezien hebben. En o wat werden we blij toen we in Coral Bay aankwamen, het voelde een beetje aan als thuiskomen. Het is en blijft toch echt een paradijsje op aarde. Omdat het nog geen 2 uur rijden was waren we al vrij vroeg bij het Ningaloo Reef resort. Onze kamer was nog niet klaar, maar zodra hij klaar was mochten we er al in normaal is het vanaf 14.00 uur inchecken. Wij hebben allereerst maar eens rondgelopen, en het enige dat nieuw is, is Billy’s cafe / restaurant bij het winkelcentrumpje. We hebben een overheerlijke Pie bij de bakkerij gegeten. Daarna terug via het strand en ojee wat is het water koud, nog geen 20 graden, dat was even een tegenvaller, als het water nu al zo koud is in de bay dan is het nog veel kouder in het “Outer Reef” waar ze heen gaan als je met de “Whalesharks en de Manta Rays” wilt zwemmen. Dat zijn best dure trips daar moeten we maar eens goed over nadenken of we dat wel willen gaan doen. Terug naar het resort en kregen te horen dat we een up-grate van de kamer kregen, ipv een studio kregen we een appartement op de begane grond, de reden hiervoor was dat ’s avonds er een bandje op zou treden en de kamer die we oorspronkelijk zouden krijgen lag er in het gebouw direct naast het podium en dat wilden ze ons niet aandoen. ’s Avonds bleek het geen drukke band te zijn maar gewoon gezellige muziek met een zanger en zangeres en we hadden totaal geen overlast hiervan.

Het is zonnig weer maar er staat een stevige wind, je ziet ook haast geen mensen op het strand. We zitten heerlijk op ons terras met een boekje te genieten van het uitzicht, in de verte zie je de grote golven breken op het Rif.

Zaterdag 16 juli ’16
Vanmorgen vanaf het Resort ca 1 km gereden naar de camping Bayview, het waait heel hard en de zee is zeer ruw, we spraken vanmorgen een Nederlands stel die waren gisteren op zee om met eventueel Whale Sharks en Manta Rays te zwemmen, die vertelden ons ook dat de zee hartstikke koud is en dat ze hele hoge golven hadden, niet echt fijn om in te dobberen met je snorkel, ze hadden wel Manta Ray’s maar geen Whale Sharks gezien, het Whale Shark seizoen is eigenlijk op zijn eindje, dus hebben we besloten om die excursie dan maar te schrappen. Dolf kan sowieso niet tegen koud water en ik herinner me nog van de vorige keer dat ik in Coral Bay met Manta Ray’s heb gezwommen en er 3 gekneusde ribben aan over hield omdat de zee toen ook zo ruw was en ik met een klap op de boot terecht kwam toen ik uit de zee kwam.
Wellicht kunnen we wel een andere tocht boeken waarbij we de Humpback whales kunnen spotten. We zien wel. Maar wat gaat de tijd toch snel afgelopen donderdag zijn we alweer aan onze laatste 3 weken Australië begonnen gewoon niet te geloven en dat we alweer ruim 2 maanden onderweg zijn.

• 16 Juli 2016 - 09:21

Henk En Riet:

ja zo zie je maar nog even en jullie zijn weer in holland.geniet er nog van de laatste weken wij hebben jullie vol bewondering gevolgd.
    nog heel veel plezier.groeten van ons.

• 16 Juli 2016 - 10:17

Gerri And Jim:

Hello Carmen and Dolf.
    Soooooo pleased you are enjoying the West coast. Most tourist only like the Eastern side of Australia.
    It is great to follow you on your journey.
    Cheers Gerri and Jim.

• 16 Juli 2016 - 10:45

Peter En Emmy:

Ha lieverds,
    Wat een topreis is het toch!! Volgens mij genieten jullie nog meer dan ooit. Jammer dat die excursie niet doorgaat, maar als ik lees waarom, geef ik jullie groot gelijk ;P! Ach en wie weet komt er weer wat anders op jullie pad, om toch de whales te kunnen zien.
    Geniet er nog maar lekker van, niet denken aan thuiskomen en nog heel veel plezier!
    liefs Peter en Emmy

• 18 Juli 2016 - 08:18

Cynthia:

Hoi Hoi,

Wat heerlijk dat jullie zo genieten en weer 'thuis' zijn in Coral Bay. Verstandig om die excursie te schrappen. Super zonde om weer kou te lijden en dan mogelijk niet eens Whale sharks te zien. Dan maar volop genieten van het zonnetje en een rustdagje ;-)

Dikke kus!! Cynthia