Laatste weekje Down Under - Reisverslag uit Fremantle, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Laatste weekje Down Under - Reisverslag uit Fremantle, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Down Under

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

25 Juli 2016 | Australië, Fremantle

Donderdag 21 juli 16

@ Sonja, ik moest zo aan je denken omdat jij het ook zo geweldig zou hebben gevonden om naast dat grote dier te zwemmen, je voelt je zo bevoorrecht en heel klein dat je dit mag doen, overigens volgens de crew aan boord was dit maar een kleintje van ca 4 mtr. maar ze hebben liever een kleintje omdat die langer aan de oppervlakte blijft dan een hele grote, deze dieren kunnen tot ruim 6 mtr groot worden en kunnen tot op een diepte van 1500 mtr duiken. Maar ook dat je die haaien, dolfijnen, walvissen en schilpadden ziet, daar wordt je zo blij van.

Vandaag vanuit Coral Bay naar Carnarvon gereden, we zijn nu weer officieel uit de tropen, het weer is ietsjes minder dan in Coral Bay, het is helemaal bewolkt en onder de 20 graden. We gaan vanaf morgen met grote stappen richting Perth, omdat we nog een paar daagjes in Fremantle willen staan, voordat we volgende week woensdag naar Malaysia vliegen waar we dan nog op het eilandje Penang een kleine week in een resort zitten, Dat is dan het toetje van deze onvergetelijke reis.

Vrijdag 22 juli ’16
Rond half 8 zijn we uit Carnarvon weg gereden om in keer een behoorlijke stap te maken naar Geralton. ( ruim 400 km) Het eerste stuk ging nog door de woestijn, het gebied heet de Cascoyne en in de volksmond, “”daar waar de woestijn de zee ontmoet””. Na ongeveer 200 km kom je in de buurt van de Murchison River en dan gaat het hele landschap veranderen, van uitgestrekte woestenij waar alleen runderen, schapen en geiten rondlopen, in landbouw gebied. We hebben o.a. hele velden koolzaad gezien, wat hier canola genoemd wordt en waar margarine van gemaakt wordt of in een spuitbus verkocht wordt om je koekenpan mee in te vetten. Hier staan ook veel boerderijen op kleine afstand van de weg, in het binnenland zie je richtingaanwijzers naar een dirtroad waarop bv staat de Davey homestead 175 km, maar hier zie je zelfs al een huis direct langs de weg. Omdat er de afgelopen tijd vrij veel regen is gevallen, zie je al enorm veel bloemen langs de weg en in het veld in bloei staan, de kangeroopaws bloeien al, heel veel banksia, bottlebrush struiken en gewoon witte, gele en paarse bloemen.
Onderweg een hele stevige stortbui gehad en de temperatuur is niet boven de 17 graden gekomen. Best afzien na bijna 3 maanden boven de 30 graden. Morgen rijden we in 1 stuk door naar Fremantle voor onze laatste dagen in Aussie.

Zondag 24 juli ’16
Zaterdag zijn we via de kustroute via Leeman, Green Head, Jurian Bay en Cervantes naar Fremantle gereden, ojee en wat heeft het geregend onderweg, en het is echt koud daarom hebben we besloten om voor de laatste dagen maar een cabin te huren, waar we dan de airco naar warme lucht kunnen zetten en zodat we rustigjes de camper kunnen leeghalen. We hebben nu een fleece trui en joggingbroek aan, dus kan ik een was draaien met de zomerspullen zodat alles weer lekker schoon is voor de laatste week op het resort in Redang. Vandaag alvast begonnen om de camper een beetje leeg te halen en te sorteren wat weg kan en wat niet. We moesten uiteraard het horrengaas van de ruiten afhalen en de lijmresten van de Duct tape verwijderen, dat is best nog wel een klus, het zat nogal stevig aangeplakt na 3 mnd verwarmd te zijn door de zon, maar door zeer ruim gebruik te maken van pure eucalyptusolie loste de lijmresten toch nog redelijk snel op. Het is nu zonnig dus kunnen we vanmiddag wellicht nog even op ons terrasje van het zonnetje genieten. Morgen gaan we de hele dag rondlopen in Fremantle.

Maandag 25 juli ’16
Vanmorgen was het weer heerlijk weer strak blauwe lucht en stralende zon, temp rond de 18 graden, om 9.30 naar de halte van de gratis “Blue Cat” bus gelopen. Fremantle heeft net als Perth en vele ander grote steden een gratis bus lijn net die een vaste route rijden, hier is het de Red & Blue Cat. Iedereen kan in en uitstappen zo vaak je maar wilt, zo krijg je minder auto’s in straten van het centrum. Ook de stadsbussen zijn in het centrum gratis, maar daarbuiten moet je wel een kaartje kopen wat overigens absoluut niet duur is. We hebben heerlijk in de zon door Fremantle gelopen en het blijft gewoon een leuke plaats met heel veel oude huizen en gebouwen, die zo rond 1870 – 1900 gebouwd zijn. Dus veel Victoriaanse geveltjes. Helaas in de vroege middag kwam er dan toch weer bewolking opzetten, het is nu weer helemaal grijs, maar wel droog.
Morgen wordt het de wagen leeghalen en de koffers pakken, woensdag middag vliegen we van Perth naar Kuala Lumpur voor het laatste gedeelte van onze reis, het weekje rust op het eilandje Redang. We hebben nu de hele reis een goede internet verbinding gehad omdat we een dongel hadden gekocht, maar die zal hoogst waarschijnlijk niet in Malaysia werken, dus zijn we afhankelijk van de internet faciliteiten van het Resort. Wij hebben in elk geval het enorm naar onze zin gehad de afgelopen maanden en vonden het heel leuk om onze ervaringen met jullie te delen en jullie reacties te lezen. Het volgende slag komt hoogst waarschijnlijk vanaf het Taraas Beach Resort.
groetjes Dolf en Carmen

• 25 Juli 2016 - 09:36

Henk En Riet:

hallo dolf en carmen

zo te lezen beleven jullie heel wat.
    temperatuur knap gedaald dat bevestigd ook waarom dolf met trui aan op foto staat.
    wij hopen dat de laatste week ook prima zal zijn.
    nog heel veel plezier gr. van ons.

• 25 Juli 2016 - 10:41

Paul En Edit:

Ha lieve Dolf en Carmen, wij vonden het ook heerlijk om jullie verslagen te lezen. Jullie zijn nu dus rustig aan het wennen aan het klimaat hier, want de zomer is nogal afwisselend snikheet tot regen en koel. Geniet nog van de laatste dagen in Australië en natuurlijk van de vakantieweek in het Taraas Beach Resort na het vakantiekwartaal Down Under. Liefs, Paul en Edit

• 25 Juli 2016 - 11:40

Gerri And Jim:

Hello Carmen and Dolf,
    Sorry that your wonderful holiday is almost over and we are going to miss your commentary.
    But it was great to follow you around. Have a safe trip home.
    Cheers Gerri and Jim.

• 25 Juli 2016 - 12:48

Jaap En Leo:

Nog tijd in Kuala Lumpur? Dan: KL-(tv) - toren. Geen rij als voor de Petronas-towers. Een must: Batu Caves (bus U6). Merdeka-plein. Penang: heet en druk. Shangrila-resort. georgetown: Khoo-Kongsi (Chinees settlement: bijzonder). Geniet er nog van! Goeie terugreis! Liefs van Jaap en Leo

• 25 Juli 2016 - 12:52

Jaap En Leo:

zie nu pas dat jullie naar Redang gaan en niet naar Penang (scheelt maar 2 letters, maar wel 650 km...). Dan maar Bounty-beachen!
    Jaap

• 26 Juli 2016 - 07:27

Emmy En Peter:

Ha Lieverds,

Zo, wat gaat dat toch snel, ongelooflijk! Was super leuk om mee te lezen, wat een mooi avontuur was dit. Nu nog een top afsluiting een weekje lekker luieren en natuurlijk nagenieten van deze pracht reis.
    Ben toch ook weer benieuwd naar hoe jullie resort zal zijn, ga er lekker van genieten!

Liefs Peter en Emmy