van Kelowna naar Fernie - Reisverslag uit Fernie, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu van Kelowna naar Fernie - Reisverslag uit Fernie, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

van Kelowna naar Fernie

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

04 September 2017 | Canada, Fernie

Vrijdag 1 september 2017
Vanmorgen zijn we vanuit Kelowna weg gereden naar Revelstoke, mooie weg gevolgd langs o.a. Okanagan lake, Kalamalka lake en nog veel kleine meertjes waarvan we de naam niet weten. Op zo’n 40 km voor Revelstoke beginnen de echt hoge bergen waar bij sommige nog sneeuw op de toppen ligt. De wegen zijn prachtig en fantastisch om te rijden, en iedereen houdt zich (echt waar, nou ja op een paar na dan) aan de maximum snelheid, de smalle wegen hebben heel regelmatig inhaal stroken, dus mensen zitten ook niet te pushen achter je. We staan nu op een hele kleine camping aan Lake Revelstoke, hier wilden we 2 nachten blijven maar, omdat het een lang weekeind is, maandag is het labourday dus veel mensen zijn vrij, was er nog maar voor 1 nacht een plekje, dat hebben we dus maar gepakt. Bij het inchecken werd gelijk verteld haal ’s avonds alles naar binnen want er zit een mama beer met jonkies in de omgeving en die komt geheid kijken of er wat te halen valt. Ons maakt het niet uit wij zitten in een camper, maar tegenover ons is iemand net een tentje aan het opzetten, moet er niet aan denken om daarin te moeten slapen als er een beer met jongen over de camping aan het sjouwen is. Nou hopen we maar dat we deze berenfamilie op de foto kunnen zetten, als het lukt dan gaat die foto bij het verslag.
Zondag 3 september 2017
Helaas geen beer gezien dus dan maar even 2 dagen in 1 verslag, vanaf Revelstoke zijn we via Golden naar Fairmont Hotsprings gereden, op een gegeven moment werd het zicht gewoon slecht omdat er heel veel rook op de berg was, dus brandde het ergens stevig. We hebben op Fairmont Hotsprings camping gestaan op zich geen slechte camping tegen de berg op, dus allemaal terrassen waar je plekje is, maar best smalle plekken, de vaste pick-nic tafel stond bijna aan het randje. Ze hadden alleen nog maar 15 amper plekken, volgens de dames van de receptie was dat voldoende om ook de airco te laten draaien, dus dat hebben we ook gedaan om de wagen een beetje te laten afkoelen voor de nacht. Om 9 uur sloeg de stroom uit en omdat Dolf echt niet meer zonder zijn CPap app. kan slapen moest er dus wel stroom komen. Tegenover ons stond een caravan en daar had ik een meneer met STAFF op zijn Shirt zien lopen, hem aangesproken en hij gaf aan dat ik naar de receptie moest gaan zodat er iemand het e.e.a. weer op gang zou krijgen, zo gezegd zo gedaan, de mevrouw aan de receptie gaf aan dat er iemand langs zou komen, 10 uur nog niemand gezien, toen kwam de medewerker die tegenover ons stond met een nieuwe stroomkabel en die heeft hij op een lege plek aangesloten zodat wij in elk geval stroom hadden, wel met het verzoek zet ajb de airco niet meer aan. Dolf heeft als een roos kunnen slapen. Toen we van de camping afreden zagen we een groot waarschuwingsbord “Bear seen in the area” potverdikkie hebben wij weer geen beer gezien. Vandaag zijn we naar Fernie gereden en onderweg kwamen we langs Fort Steele Heritage Park, een Fort uit het begin van 1900 wat ook een stadje is geworden, nu is het een openlucht museum met oude huisjes, werkplaatsen een aantal mensen in de klederdracht van begin 1900, wat oude ambachten etc, daar hebben we zo’n 2 uur rond gestruind, heel leuk om te zien. Daarna door naar Fernie, en het is zo jammer dat er zoveel rook hangt, het landschap is prachtig maar je kunt de bergen in de verte alleen maar door een blauwe mist zien alsof het enorm heiig is, hopelijk wordt het als we noordelijker gaan een stuk minder. We staan nu op Fernie RV resort de mooiste camping tot nu toe. Morgen verlaten we BC en komen we in de provincie Alberta.

• 04 September 2017 - 10:43

Carolien:

Dus jullie zijn op berentocht? Dat kan nog avontuurlijk worden.
    Fijn, dat jullie genieten. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Dan graag met berenfoto ;-).

Groetjes,
    Carolien

• 04 September 2017 - 18:40

Peter:

Klinkt tot nu toe alweer jaloersmakend goed! Die beren gaan echt nog wel komen.
    Jammer dat jullie af en toe last hebben van de rooklucht. Nog veel plezier.
    Groetjes Emmy & Peter

• 04 September 2017 - 21:58

Cynthia:

Wat een mooie trip is het weer, natuurlijk jammer van de branden.. zeker omdat daardoor het uitzicht minder is... Die beren gaan zich vast nog wel laten zien, liefst op een veilige afstand ;-)
    Veel plezier! Liefs, Cynthia