Van Cache Creek naar Whistler - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Van Cache Creek naar Whistler - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Van Cache Creek naar Whistler

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

19 September 2017 | Canada, Cache Creek

Zondag 17 september
Met een waterig zonnetje weg gereden uit Cache Creek waarbij we langs een hele oude begraafplaats kwamen allemaal naamloze kruizen, en een snoezig kerkje, daarna langs een boerderij die gespaard is tijdens de laatste branden en rondom alles afgebrand, wat zullen die mensen in angst hebben gezeten.

Wij hebben de Hyw 99 genomen om via Lillooet, Pemberton naar Whistler te rijden, wat een prachtige route is dit, een smalle maar prachtige weg door de bergen heen, op een gegeven moment was het zo’n merkwaardig landschap op de berghellingen brede vruchtbare vlaktes die dan op een gegeven moment ineens ophielden en dan overgaan in een steile afgrond om zo een ravijn te vormen en beneden in de diepte loopt de Fraser Rivier, hij is nu al breed wat zal dat een geweld zijn als in het voorjaar de sneeuw smelt waardoor die rivier nog verder gevuld wordt.
Daarna de echte hoge bergen oa Mount Currie 2549 mtr en Wedge Mountain 2991 mtr hoog daar lag dus eeuwige sneeuw en ijsvelden, wat we gemist hebben in de Rocky’s hebben we nu dubbel en dwars terug gekregen, in 1 woord een rit om nooit meer te vergeten. In Pemberton hebben we gestopt om een heerlijke steakpie te eten bij de locale bakery die in het oude station van Pemberton gevestigd is.
In Pemberton begon het te spetteren wat overgegaan is in stevige regen, we staan nu op de Riversite RV Resort in Whistler een prachtige camping met alweer waarschuwingen dat er gisteren 2 beren in het park gesignaleerd waren, ja ja het zal wel, maar stiekem we geven de moed niet op om te hopen dat we ze met eigen ogen zien.

For our Aussie family, it is strange but in Canada is also a place called Pemberton and it reminded us very much to the Pemberton in Down Under this town here is also a lumber town just like yours is.

• 20 September 2017 - 08:35

Cynthia:

Wow het klinkt echt geweldig!!
    Het lijkt me wel heel raar om door die afgebrande stukken te rijden, dat zal echt angstig zijn geweest voor de mensen. Geniet van de mooie natuur!!

Liefs, Cyn

• 21 September 2017 - 19:27

Hans En Karin:

Zo wat zien jullie een hoop!!!
    Van bos tot ijs diepte en hoogte punten geweldig!!
    En..... ik zag twee beren??
    We lezen het volgende verslag dadelijk.
    dus vandaar eerst deze!

Dikke zoen XXXXXXXXXXXXX H/K