Terug naar de kust - Reisverslag uit Albany, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Albany, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

23 November 2009 | Australië, Albany

Hallo allemaal,
Weer een verhaal over een aantal dagen.
19/11
We zijn vroeg opgestaan om 5.00 uur en op weg naar Esperance aan de kust. Onderweg geen bijzonderheden en om ongeveer 10.00 uur waren we op de camping, die aan zee gelegen is.
Hier is geen zomertijd dus om 19.30 uur is alles donker. We hebben 's middags kennis gemaakt met Sammy hierover morgen meer.

20/11
We hebben vanochtend een mooie kustrit gemaakt de " great ocean drive" maar of we hier een abonnement op hebben net als 5 jaar geleden toen we de " great ocean road" gereden hebben was het hier ook weer storm en af en toe regen.
Dus weer een " grey ocean trip" wel hele mooie stranden kusten en zeeën
Daarna zijn we doorgereden naar Cape Le Grand N.P. dit is een uitgestrekt kustgebied met de mooiste witte stranden voor zo ver je kunt zien met mooie baaien en rotsen ( als het niet stormt tenminste).
Jammer dat het zo stormde we waren net bij het ranger's kantoor aangekomen en Carmen stond al naast de wagen toen het ging hozen, binnen anderhalve minuut was zij en haar stoel in de auto kletsnat. Na nog meer baaien stranden en vergezichten bekeken te hebben, terug richting camping, maar eerst zijn we even op bezoek bij " Sammy " gegaan. Nu meneer was hoog de kust bij de Jetty opgeklommen en wat heel grappig was, er kwamen nog meer mensen aan, om naar hem te kijken, echter dit werd hem teveel dus ging hij terug naar zee. Sammy is al jaren de vast zeeleeuw daar die onder de Jetty zijn vaste woonplaats heeft, iedereen in Esperance kent hem en hij staat in alle reisfolders. Nu weer terug op de camping en de dagelijkse routine(biertje wijntje en nootje) daarna lekker eten en op tijd naar bed want morgen gaan we op weg naar Hyden.

21/11

6.00 uur opgestaan, zo vroeg opstaan lijkt misschien wel raar in jullie ogen, maar je gaat nu eenmaal vroeg naar bed en staat weer op zodra het licht wordt, als het heel warm is dan ben je op weg voordat de grote hitte begint. We wilden nog even langs Woolworth's voor een paar boodschappen echter die was om 7.30 uur nog gesloten, dus dan maar bij de eerst volgende gelegenheid een lokale supermarkt in. We zijn gestopt in Ravensthorpe dat is echt zo'n out back stadje, waarop de zijmuur van de locale supermarkt IGA, een hele leuke muurschildering stond, aan de overkant zo'n echte Australische pub, kroeg restaurant en een paar hotel kamers. Om 13.00 uur aangekomen bij het " Wave Rock Resort". Wave Rock was mooi, maar kleiner (korter) dan gesuggereerd door het vistors centre. We hebben de "Hippo jawn" route gelopen en hebben daar 2 soorten lizzards (hagedissen) gezien, 1 van ca. 15 cm en 1 van 40 cm, die stak vlak voor ons het pad over en daarna heeft hij/zij even voor Dolf geposeerd. Overigens de camping was erg kaal aangezien er een paar jaar geleden een enorme bosbrand is geweest die ook over de camping is gegaan. Als we nu eerst naar de Wave Rock waren gelopen hadden we niet op deze camping overnacht, maar gelijk doorgereden. het was er niet alleen kaal maar het hele terrein was ook nog één grote zandbak, en de term resort was wel erg overdreven, een beetje een dooie boel.
Vroeg naar bed om morgen de rit naar Albany te gaan maken.

Tot de volgende keer
groetjes Dolf en Carmen

• 23 November 2009 - 09:50

Ria:

Hoi Carmen en Dolf,

Ik hoorde op de tv dat er vanwege de aanhoudende droogte en de warmte op een aantal plaatsen weer bosbranden zijn uitgebroken. Geniet dus maar van wat storm en regen op z'n tijd!!
    Blijf genieten!

Groetjes, Ria

• 23 November 2009 - 10:41

Peter En Emmy:

Het ziet er allemaal heerlijk uit en zo`n regenbui zal jullie pret niet drukken. Geniet ze,
    groetjes Peter en Emmy

• 23 November 2009 - 10:57

Henk Krijgsman:

Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Zo te zien zie je weer heel veel. Je staat wel vroeg op, maar dan heb je ook wat aan je dag. Bij een beetje regen onderweg dan denken jullie ook een beetje aan ons met het novemberweer. Ik wacht weer op jullie volgende bericht, heel leuk.
    Groetjes,

Henk

• 23 November 2009 - 11:33

Karin En Edit:

Hallo lieve Dolf en Carmen,
    Op de foto's regent het helemaal niet! Maar een bui verstiert jullie vakantie niet!! Het ziet er allemaal schitterend uit en zo te lezen hebben jullie het weer reuze naar je zin.

Karin bedankt jullie nogmaals voor alle kaarten en voor de bloemen. We hebben haar 50e verjaardag met enthousiasme gevierd en hebben alledrie (Emmy, Karin en Edit) genoten van de Sentimental Journey.

We zijn alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal.

Heel veel liefs, Karin en Edit