80 th Mile Beach - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu 80 th Mile Beach - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

80 th Mile Beach

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

07 Juli 2016 | Australië, Port Hedland

Dinsdag 6 juli ’16
Vandaag een heerlijk rustige dag gehad, ‘s morgens kwamen Nic & Gill bij ons koffie drinken, Gill bracht speculaasjes mee en al had ik de koffie naar mijn idee slap gezet bleek het toch te sterk voor hen te zijn helaas. Het uit eten gaan ging niet door omdat op dinsdag de keuken gesloten is. Gill gaf aan dat wij dan bij hun zouden eten en ze had er weer veel werk van gemaakt, Aardappel gratin, heerlijke sla en een soort surf en turf ( gebakken kipschnitzel en garnalen) maar morgen gaan we wel met ons 4ren uit eten, als bedankje voor al hun lieve en goede zorgen en verrukkelijke maaltijden.

Woensdag 7 juli ‘16
Vandaag zijn wij met Nic gaan vissen, Gill bleef thuis om een mobile te maken, ze maakt de leukste mobiles van schelpen, deze keer heeft ze van diverse maten witte schelpen vissen gemaakt met oranje schelpjes als vinnen en staart, heel grappig en o wat is Gill creatief. Ik heb vanmorgen voor het eerst van mijn leven een hengel in mijn handen gehad, het uitwerpen van de haak valt echt niet mee, maar gelukkig nam Nic dat voor mij voor zijn rekening. De eerste 1 ½ uur geen vis die ook maar interesse in onze aas had, maar op het laatst en het was toen net over hoogtij heen, deed Nic een “pilchard” als aas aan mijn hengel, en ik stond er mee in mijn handen, de Indische oceaan rond mijn enkels, de lijn strak te houden toen ik opeens een trilling in de lijn voelde, een beetje ingehaald en ja hoor het inhalen ging best wat zwaar, en wat bleek ik had een “Shovel nose haai” te pakken. Ze worden wel haai genoemd maar eigenlijk zijn het roggen, nadat de vangst uitgebreid door Dolf gefotografeerd was, is hij terug gezet in het water, hij was te klein om er een behoorlijke visfilet vanaf te halen. Daarna ving Nic nog een vis die hij gelijk klaargemaakte om als aas te gaan dienen. Dus Jim helaas geen Big White maar wel een vis gevangen., ik had van mijn leven nooit gedacht dat ik nog eens uit vissen zou gaan, maar ik denk wel dat het bij deze ene keer zal blijven.
Op woensdag en zondag is er markt op de camping, er staan stalletjes met van alles, bij ons zouden we het “braderie” noemen, er wordt dan ook muziek gemaakt en de opbrengst van de donaties gaan naar de Roal Flying Doctors, Judy die aan het zingen was, is geen onverdienstelijke zangeres ze bracht er wel sfeer in samen met nog een dame, maar wat we wel heel vaak hoorden was dat het niet het zelfde was als Jim speelde, hij en Gerrie worden erg gemist. Maar het is en blijft een apart sfeertje.



  • 07 Juli 2016 - 11:39

    Gerri And Jim:

    Hello Carmen and Dolf,

    I am really pleased you caught a fish even if it was a "shovel nose".
    You are now on the way South again so enjoy the good warm weather while you can.
    Cheers Gerri and Jim.

  • 10 Juli 2016 - 10:53

    Hans En Karin:

    Hallo Carmen en Dolf>

    Het is best nog wel een grote!!!!
    Wat een leuke foto's zijn het weer.
    Ook die mobile is leuk bij de tent van Nic en Gill.
    Crea Bea!!

    Geniet er nog maar heerlijk van dan doen wij het ook van jullie Foto's en mail!

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Hans en Karin

  • 11 Juli 2016 - 08:56

    Cynthia:

    Soo hee.... mams aan het vissen. Leuke vangst en heerlijk zo met de voetjes in het water in het zonnetje.

    XXX, Cyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen en dolf

Wij gaan weer op avontuur in Australie. Dit keer wordt het een reis langs de zuid- en oostkust van dit prachtige continent. Wij komen aan in Melbourne, dan gaan we via de Great Ocean Road, richting Blue Mountains, vandaar naar de oostkust, vanaf Townsville dwars door het hoge noorden naar Broom en daarna langs de westkust terug naar Perth. Als toetje hebben we dan nog een weekje in Malysia op het prachtige eiland Penang. Wij vinden het leuk om ons avontuur met jullie te delen. Carmen en Dolf

Actief sinds 27 Sept. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 59354

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 30 September 2017

Canada here we come

28 April 2016 - 05 Augustus 2016

Een reis om Australie in 90 dagen

01 December 2011 - 13 Januari 2012

Terug naar de kust.

01 November 2009 - 30 December 2009

3e avontuur

Landen bezocht: