Penang - Reisverslag uit Pulau Redan, Maleisië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit Pulau Redan, Maleisië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Penang

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

29 Juli 2016 | Maleisië, Pulau Redan

Vrijdag 29 juli ’16

De afgelopen 2 dagen zijn we eigenlijk alleen maar aan het reizen geweest, woensdag vanuit Perth vertrokken naar Kuala Lumpur, een perfecte vlucht met een maar voor hooguit 1/3 gevuld toestel, dus hadden we alle ruimte, helaas hadden we wel vertraging van een klein uur, dat werd ons al verteld bij het inchecken. Daarna in de eindeloze rij voor de immigratie, uiteindelijk zo rond een uurtje of 11 in de avond kwamen we aan in ons hotel. Nog even een lekker glas wijn gedronken en daarna ging letterlijk en figuurlijk het licht uit.

Donderdagochtend eerst lekker uitgebreid ontbeten en op ons gemak om 11.30 de hotel shuttlebus naar de luchthaven gepakt, nu kan je bij een binnenlandse vlucht bij Malysia airlines al een paar uur van te voren inchecken, dus heb je alleen maar je handbagage nog bij je. De vlucht naar Kuala Terrenganu was op tijd, slechts 50 minuutjes vliegen. Bij de uitgang stond een meneer van het Taraas Beach Resort, met onze naam op een bordje op ons te wachten, die ons diect naar de lounge van het Taraas bracht waar we direct iets te drinken kregen aangeboden. Daarna werden we naar een taxi gebracht en uiteraard mochten we onze bagage niet meer aanraken, dat werd door het personeel van het Taraas verzorgd. De rit naar de Jetty duurde toch nog zo’n 40 minuten, waarbij we onderweg een tropisch regenbuitje van 10minuten hebben gehad, waar ons privébootje ( gelijk als het bootje op de foto) al lag te wachten. Een lekker zee tochtje van 40 minuten, met veel opspattend water, bracht ons naar het haventje van Penang, daarna in het hotel shuttle busje voor een tochtje van 8 minuten naar de ander kant van het eilandje. Bij het inchecken kregen we te horen dat we een upgrate van de kamer kregen, ipv garden room een Luxe Hill View room, nooit verkeerd. Lekker gegeten en uitstekend geslapen.

Vrijdagochtend laat wakker geworden, we moesten ons zelfs nog een beetje haasten om nog op tijd te zijn voor het ontbijt. Het is heerlijk weer, zonnetje en een temp Zo rond de 30 graden, maar zoals gebruikelijk in de tropen wel een hoge luchtvochtigheid. Het zeewater is een warm bad, dus kan Dolf eindelijk ook volop zwemmen en snorkelen. Er is in de baai een “huisrif” en er zijn ook nog tochtjes te boeken waarbij er naar andere snorkelgebieden gevaren wordt. Dat gaan we zeker een dezer dagen nog doen. Verder zal het hoofdzakelijk “dolce far niente” worden.

• 29 Juli 2016 - 09:56

Cynthia:

NICE!!! Dat ziet er niet verkeerd uit!
    Heerlijk hoor nog even niets doen, genieten van zorgzaam personeel, lekker eten en warmte! Daarna op naar een helaas natte zomer in NL dus graag wat zon inpakken en meenemen. Ik ben stiekem toch wel blij dat we jullie vrijdag weer op mogen halen.

Dikke kus, Cynthia

• 29 Juli 2016 - 13:07

Gerri And Jim:

Hello Carmen and Dolf,

What a beautiful way to end a holiday.

Tot ziens.

Gerri and Jim.

• 29 Juli 2016 - 14:04

Jaap Wolf:

Ben nu helemaal in de war. Lees in het vorige bericht dat jullie naar Redang zouden gaan. Ik dacht eerst naar Penang (zie mijn vorige reactie). Lees in dit bericht : Penang! Ik kan geen Taraas Beach Resort op Penang (westkust) vinden , maar wel op Redang (oostkust). Wie is er nu in de war? Jullie of ik? Tijd om naar huis te komen. De grote wereld wordt jullie te veel. Maar geniet er nog van , en een goede reis terug en happy landings!
    Jaap en Leo