De een na laatste dag van 100 dagen vakantie - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu De een na laatste dag van 100 dagen vakantie - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

De een na laatste dag van 100 dagen vakantie

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

03 Augustus 2016 | Maleisië, Pulau Redang

Maandag 1 augustus ’16

Het strand is van heel fijn spierwit zand, het is echt een “Bounty eiland”. Op de schuifdeuren in onze kamer naar ons terrasje staat een waarschuwing dat er “cheeky monkey’s” zijn, het zijn longtailed macaque monkey’s en dat ze hier thuis horen, met het verzoek ze svp niet voeren. De ervaring heeft geleerd dat sommige mensen dit naast zich neer leggen, waardoor ze zo brutaal als de beul geworden zijn. Dus als je in je kamer bent de hordeuren dicht, ga je weg dan de glasdeur op slot.

Gisteren liepen we naar het strand, ja we lopen minimaal 2 x per dag zo’n 150 treden naar beneden via de tuin naar het strand, de trap loopt vanaf ons gebouw naar het strand, dus een beetje lichaamsbeweging is niet verkeerd. Ook als we naar het restaurant gaan dan lopen we via de weg naar beneden, maar als we terug naar boven gaan, dan maken we toch maar gebruik van de service om gebracht te worden met golfkarretje, om kort te gaan toen we gisteren dus beneden aankwamen zagen we in de tuin een grote slang van zeker 1 mtr lang die als een speer zich zelf in veiligheid bracht, het beest schrok harder van ons dan wij van hem. Het was wel een dag van “wilde” dieren, eerst die slang toen een gekko in de badkamer én ’s avonds bij het diner zat er ineens zo’n makaak ( aap) op het terras, voor dat dit dier iemand maar ook iets kon doen, of beter gezegd iets van een tafel weg kon jatten werd hij door het personeel weg gejaagd, en bleef de ‘security’ man het terras in de gaten houden of het dier zo brutaal zou zijn om nog terug te keren, nee dus.

Er valt verder niet zo veel te vertellen, het is gewoon luieren, beetje zwemmen, snorkelen, beetje lezen, het eiland is alleen te voet te verkennen, en daar is het nu net een beetje te warm en te stijl voor, daar hebben we geen conditie voor helaas, maar al met al voor maximaal zo’n weekje prima uit te houden.

Morgenochtend gaan we een uurtje waterfietsen, kunnen we ook eens een kijkje nemen bij het volgende baaitje.

Woensdag 3 augustus ’16

Gisteren een uurtje op een waterfiets gezeten ( nou ja meer half schuin achterover gelegen, we denken dat een ligfiets ook zo aanvoelt, niet echt comfortabel maar wellicht moet je er aan wennen). Het baaitje om de hoek is net zo mooi als onze baai, alleen liggen in het andere baaitje een heleboel vissersbootjes, van heel kleintjes tot grote met zulke dubbele opbouw dat je denkt bij de eerste de beste stevige wind slaat dat hele ding om.
Het zit er nu echt op, morgenochtend met de boot naar het vaste land en dan via Kuala Terrenganu > Kuala Lumpur > London Heathrow naar Amsterdam waar Cynthia en Martijn ons komen ophalen. We zijn er ook wel aan toe om naar huis te komen, na deze 100 daagse reis die voor ons onvergetelijk is en waar we nog heel lang op kunnen teren en aan terugdenken.

Hartelijke groet vanuit het zonovergoten eiland Redang aan iedereen die ons gevolgd heeft op onze blog en lieve familie tot zondag middag bij Edit & Paul.

Liefs van Dolf en Carmen.

• 03 Augustus 2016 - 10:21

Elly Roszbach:

Hallo Carmen en Dolf,

Ja, aan alles komt een eind, maar natuurlijk ook weer fijn om naar huis te gaan.
    Jullie kunnen een hele tijd teren op dit mooie en onvergetelijke avontuur.
    Ik zeg dan maar, tot ziens in Nederland en een goede en veilige terugreis.

Groetjes,
    Elly Roszbach

• 03 Augustus 2016 - 10:22

Henk En Riet:

heel interessant om jullie gevolgd te hebben.
    wij wensen jullie een hele goede terugreis
    groeten van ons aan jullie beiden.

• 03 Augustus 2016 - 10:26

Emmy En Peter:

Haaai,
    Nou, nog even heerlijk genieten van deze droom omgeving en lekker luieren!!
    Een goeie terugvlucht en tot zondag!!
    liefs Peter en Emmy

• 03 Augustus 2016 - 10:32

Cynthia:

Het was heerlijk om mee te kunnen genieten van jullie geweldige reis. Hele goede rustige vluchten en tot vrijdag op Amsterdam.

Hele dikke knuf, Cynthia

• 03 Augustus 2016 - 10:42

Bianca Lentze:

Hallo Carmen en Dolf,

Wat een leuke avonturen hebben jullie toch weer meegemaakt op deze fantastische 100-daagse reis. Leuk om jullie op afstand te volgen. Goed van jullie dat jullie deze laatste week lekker kunnen luieren en een beetje kunnen 'afkicken'. Geniet er nog van deze laatste dagen en een goede en veilige terugvlucht!

Liefs van Bianca

• 03 Augustus 2016 - 11:07

Gerri And Jim:

Hi Carmen and Dolf,
    It was a great holiday and thanks for sharing it with us.
    Cheers Gerri and Jim.

• 03 Augustus 2016 - 12:24

Paul En Edit:

Fijn, dat jullie ons hebben laten meegenieten van jullie 100 dagen. Het was een heel indrukwekkende en mooie reis!! Goede reis naar huis. We verheugen ons om jullie weer te zien. Liefs, Paul en Edit

• 03 Augustus 2016 - 19:11

Carolien Aalders:

Hallo Carmen en Dolf,

Heel erg bedankt voor het delen van jullie reiservaringen. Ze waren jaloersmakend :-).
    Ik wens jullie een hele veilige thuisreis en geniet van het warme onthaal door familie en vrienden.

lieve groet,
    Carolien

• 04 Augustus 2016 - 09:23

Hans En Karin:

Hallo Carmen en Dolf.

Zo te zien ben ik weer de laatste!
    Het was een prachtige vakantie en we zijn blij dat we er van mee hebben kunnen genieten!
    Jullie zijn nu onder weg naar huis !
    Dus bij deze WELKOM IN NEDERLAND!

Tot zondag!
    Dikke zoen!!