Fort Langley BC dinsdag 29 augustus 2017 - Reisverslag uit Fort Langley, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Fort Langley BC dinsdag 29 augustus 2017 - Reisverslag uit Fort Langley, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Fort Langley BC dinsdag 29 augustus 2017

Door: Carmen en Dolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

31 Augustus 2017 | Canada, Fort Langley

Hallo allemaal,

Hier is het eerste verslag van onze trip in Canada, afgelopen zondag stonden om 6.30 uur Cynthia en Martijn voor de deur en zij hebben ons naar Schiphol gebracht, inchecken was zo gebeurd en om 8.15 zaten we aan een broodje. Om 9.30 begon het boarden en omdat wij ons zelf heel erg verwend hadden (CLUB) class werden we ontvangen met een glaasje champagne en hele goede ruime leren stoelen, we hadden wel een half uurtje vertraging omdat de navigatieapparatuur niet goed werkte en gereset moest worden, gelukkig werkte het spul daarna wel en vertrokken we via de polderbaan ( 20 minuten taxiën) We zijn over een stukje van IJsland, Groenland en daarna Alaska naar Vancouver gevlogen, De immigratie gaat geheel digitaal daarna alleen via de douane naar buiten, onze koffers lagen al op de band, daarna naar het hotel en dan moet je toch nog een middag doorbrengen. Nu lag ons hotel in een saaie wijk en waren we best gaar, even een lekker drankje beetje opfrissen wat lezen op tijd een klein hapje eten, dat is best moeilijk want de porties zijn hier onbeschoft groot. De serverster gaf aan toen wij om een kleine maaltijd vroegen nou dan neem je bv 1 burger of zo met z’n tweeën, geen probleem hoor ik laat het in de keuken gewoon over twee borden verdelen. Ze had gelijk het was meer dan genoeg voor ons beiden en ja zo krijg je natuurlijk als serveerster een leuke fooi. Redelijk vroeg gaan slapen om maandag fit de camper op te gaan halen. We hadden het reeds in Nederland geboekte transport van hotel naar Traveland (camperverhuurder) om 9 uur besteld en om 10.00uur waren we in Langley waar we een uitgebreide informatie kregen over de camper, we ontdekten dat één keukendeurtje niet goed sloot waarop er gelijk actie werd ondernomen om het te repareren. Om 12.30 was het dan zover we konden vertrekken naar een heel groot winkelcentrum een paar km terug waar we gelijk maar ingeslagen hebben voor de komende week of zo. Daarna naar een telefoonwinkel om een pre paid sim kaart en een dongel voor data te kopen. Helaas wat een teleurstelling in Canada is het bijna onmogelijk om een tijdelijke internet abonnement te kopen, je moet volgens een aantal providers een Canadees ID hebben, die hebben we dus niet en daarnaast is het enorm duur als je al zo’n ding kunt aanschaffen, de alleraardigste verkoper bij Rogers die ons wel wilde helpen maar hij had geen dongel op voorraad (tel winkel) vertelde ook dat je op minimaal Can$ 200.00 moet rekenen, wij zwaar teleurgesteld naar Fort Lanley gereden en een plekje op het Caravanpark genomen. Dus helaas zijn wij afhankelijk van internet verbindingen op de campings (of starbuck’s Mac Donald etc) en zullen jullie wat onregelmatiger een verslag van ons krijgen.

Het weer is schitterend, het is bloed heet stalende zon het kan niet beter. De Camper heeft een luifel die we elektrisch kunnen bedienen, hij is ruim 7.25 mtr lang maar rijdt als een personen auto, uiteraard een automaat, helemaal geen probleem vorig jaar immers 100 dagen met zo’n zelfde soort camper rond gezworven, was na 3 minuten er weer aangewend. Vandaag dinsdag nog een rustig dagje met een beetje herinrichten van de camper, lekker relaxen in de schaduw en morgen gaan we verder via Hope naar ????? in elk geval richting Calgary.

Groetjes Dolf en Carmen

• 31 Augustus 2017 - 09:22

Martijn:

Klinkt als een prima begin van de vakantie!

• 31 Augustus 2017 - 09:30

Cynthia:

Hoi Hoi,

Fijn dat alles goed gaat en dat jullie stralend weer hebben. Hier is de herfst echt begonnen helaas... Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg plekken met WIFI, dus het gaat vast goed komen met al die berichtjes.. en anders hebben jullie gewoon ouderwets ;-) veel te vertellen als je terug bent. Maar eerst nog heel veel genieten!
    Dikke kus, Cyn

• 31 Augustus 2017 - 09:55

Sonja De Groot:

Heerlijk verslag weer, het grote genieten kan beginnen, veel plezier.
    Lieve groetjes Sonja

• 31 Augustus 2017 - 10:07

Corinq:

Hallo lieve mensen!
    Wat fijn dat jullie goed begonnen zijn. Mooie reis voor de boeg, vast en zeker.
    Ik ga lekker meelezen. Heel veel plezier!

Liefs,
    Corina

• 31 Augustus 2017 - 10:39

Henk En Riet:

hallo dolf en carmen
    mooi te horen dat alles voorspoedig verloopt.die stralende zon zien wij niet gister hele dag regen.leuk jullie weer te volgen wij wensen jullie hele fijne reis geniet er van.
    groetjes van ons
    henk en riet.

• 31 Augustus 2017 - 10:55

Inge:

Hoi Dolf en Carmen,

Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken. Via Hope naar....
    Jullie maken het wel spannend hoor ;-)

Ik wens jullie een fijne, voorspoedige maar vooral een veilige reis toe.

Liefs, Inge

• 31 Augustus 2017 - 14:15

Hans En Karin:

Hallo daar in Canada!

Wat fijn dat alles redelijk soepel is verlopen.
    Goed gedaan in het vliegtuig zo luxe en lekker zo'n glaasje! En fijne stoelen vooral op een lange vlucht.
    Mooi weer ook heerlijk en een goed camper ook fijn en het internet komt ook wel hoor zo blijft het ook spannend wanneer er iets van jullie binnen komt!
    In Calgary zullen we misschien wel weer iets horen.
    We kijken er naar uit!
    Heel veel plezier en blijf genieten!!

Dikke zoen Hans en Karin.

• 31 Augustus 2017 - 16:21

Paul En Edit:

Ha lieve Dolf en Carmen, fijn, dat de vlucht zo goed ik gegaan. Ja, wij hebben vorig jaar een halve dag besteed aan een tijdelijk telefoonabonnement met MB's. Maar WiFi is daarentegen weer heel vaak wel voorhanden. Wat zullen jullie genieten van de omgeving!! Heel veel plezier! En veel liefs uit een beetje druilerig Rotterdam met af en toe een bleek zonnetje, Paul en Edit

• 31 Augustus 2017 - 22:11

Carolien:

Hoi Dolf en Carmen,

Fijn, dat jullie goed zijn aangekomen en de vakantie goed begonnen zijn.
    Ik verheug me er weer op om aan de andere kant van de oceaan een beetje met jullie mee te reizen.

Geniet van alles wat er komt en heel veel plezier.

Lieve groet,
    Carolien