Calgarly - Lake Louisa - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Calgarly - Lake Louisa - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Calgarly - Lake Louisa

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

09 September 2017 | Canada, Lake Louise

Calgary maandag 4 september
Gisteravond stak er een stevige wind op en die heeft alle rook weg geblazen, nu pas konden we zien hoe mooi en ruig de bergen bij Fernie zijn. Vanmorgen hebben we het rustig aan gedaan, op ons gemakje ontbeten en daarna via de Crow’s nest Pas naar Calgary gereden, na de Crow’s nest Pas kom je echt in cowboy land uit, prachtig golvende prairie waar je door heen rijdt, de route heette ook een stuk de Cowboy trail. Het is nog steeds prachtig weer alleen is het niet zo heel erg warm meer, ruim 20 graden is toch niet verkeerd om in rond te lopen.
Banff woensdag 6 september
Gisteren zijn we al vroeg uit Calgarly weg gereden, er was vanaf de camping geen busverbinding naar de stad en omdat we het niet zagen zitten om met de camper naar het centrum te rijden zijn we rechtstreeks naar Banff gereden, wat slechts op ruim 100 km vanaf Calgarly ligt, hier beginnen de Rocky’s echt, helaas was er weer enorm veel rook zodat we de bergen niet echt goed konden zien, dat is nu echt pech hebben, maar gelukkig hebben we nog een aantal weken en veel bergen om door heen te rijden, we staan nu op de Mont Tunnel camping prachtig in het bos gelegen, heel veel eekhoorntjes rond om de camper uiteraard weer waarschuwingen dat je de site echt (berenproof) leeg moet maken ’s avonds. Banff is echt zo’n wintersport plaatsje, winkeltjes, restaurants en hotels, hotels en nog eens hotels maar wel grappig om te zien.

Donderdag 7
Donderdag zijn we vanuit Banff naar Lake Louise gereden, gelukkig had ik woensdag al een camping geboekt voor 1 nacht, weer zo’n prachtige natuurcamping midden in het bos, met een apart gedeelte, dat afgeschermd is met een onder stroom staand hek, tegen de beren, camping voor tenten en camping trailers die geen harde buitenschaal hebben. We zijn gelijk door gereden naar Lake Louise maar daar konden we niet meer parkeren helemaal vol, dus doorgereden naar Lake Moraine, heel stout hebben we daar even op een parkeerplaats voor alleen bussen gestaan, anders waren we helemaal voor niks naar boven gereden. En het moet betoverend mooi zijn als het helder is maar helaas het is zo mistig van de rook ( ja klinkt klagend, maar het is gewoon hele dikke pech hebben dat het niet helder is. Terug gereden naar het ski gedeelte van Lake Louise waar je met de kabelbaan een heel stuk de berg op kan, omdat het uitzicht niet geweldig was kregen we $ 10.00 korting op de rit, het is prachtig maar nou ja jullie begrijpen het wel over het uitzicht, we hebben daar ook nog geluncht, helaas was de kip met iets gemarineerd dat zowel Dolf als ik gewoon vies vonden, het vel eraf en een heleboel knoflook saus erop, ja je moet toch wat. Daarna in het dorps centrum een paar boodschappen gehaald, jeetje wat is het hier duur allemaal. Peter jij had zo gelijk dat wijn en bier hier echt een fortuin kosten, dus dat wordt heel rustig aan met alcoholische consumpties, (goed voor de lever)

vrijdag 8 september
Redelijk vroeg opgestaan, opgebroken en gelijk door naar Lake Louise om toch te kijken hoe het er daar uitziet, het was al redelijk druk maar we konden om de lage parkeerplaats de camper kwijt. Wat is dat “chateau kasteel hotel” vreselijk lelijk. Het meer is prachtig ondanks dat we uiteraard weer last hadden van de smog, we kunnen ons voorstellen dat dit adembenemend mooi moet zijn. Terug naar het dorp en bij de plaatselijke vvv wilden we een camping boeken in de buurt van Jasper en wat denk je geen plekje meer te krijgen, er werd aangeraden om terug te rijden naar Banff of Golden daar zouden vast nog wel plaatsjes op een camping te krijgen zijn. Het is hier topattractie nr 1 en zelfs in het naseizoen zitten de weekenden volgeboekt. Nu ben ik (Carmen) gelukkig best een beetje eigenwijs en onder het mom van je kunt maar nooit weten terug gereden naar de camping waar we overnacht hebben, en laten die nou net nog 1 plekje hebben, de mevrouw aan de receptie verontschuldigde zich dat het een beetje ongelijke bodem heeft, maar met als we van die equalizer blokken hebben gaat het prima. Nou wij waren al lang blij dat we over het weekend een plekje met stroom hebben en het is gewoon een perfect plekje, de blokken helemaal niet nodig. Het is toch gek dat er van Banff tot Jasper maar drie RV parks zijn met power en die waren dus allemaal vol!! Daarna zijn we een stukje gaan touren op de Icefield parkway, onderweg hebben we voor het eerst een regenbui gehad, we zijn tot Lake Bowen gereden, daar is een prachtige gletsjer, nou helaas regende het daar behoorlijk dus zijn we niet naar de Bowen waterval gelopen, maar terug naar de camping. Het weer is weer opgeknapt en we brengen een rustige namiddag door bij de camper. Morgen met de laptop naar de vvv daar hebben we internet en dan kan ik het dagboek weer naar jullie verzenden. ( foto’s komen zodra we weer een internetverbinding op de camping hebben, de batterij van mijn laptop is aan vervanging toe die doet het niet zo lang en foto’s uploaden trekt hij dan niet).

• 10 September 2017 - 02:16

Gerri And Jim.:

You are having a great time. Our turn next Saturday, a cruise to New Guinea.
    Cheers.