Van Clearwater naar Cache Creek - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Van Clearwater naar Cache Creek - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Van Clearwater naar Cache Creek

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

16 September 2017 | Canada, Cache Creek

Donderdag 14 september
@Jaap, inderdaad het benzinestation bij Saskatchewan Crossing is de duurste wat we tot nu toe hebben betaald voor diesel, we hadden nog zo iets van het is bij Thomsons Resort wel prijzig het zal dan verder op wel voordeliger zijn, normaal betalen we gemiddeld rond de Can. $1,07 tot $ 1.17 voor Nederlandse begrippen hartstikke goedkoop Can$ is ca € 0.70 en daar bij dat Saskatchewan Crossing was het $ 1.80 per ltr.
Na een best wel langere rit vanaf Jasper door een prachtig landschap (waar we nog een 3 reeën onderweg gezien hebben) langs imposante rivieren en meren kwamen we langs Blue River, daar kan je op de Thomson River een uur met een boot beren spotten, die zalm uit het water halen. Wij de afslag naar het startpunt genomen en toen we kaartjes wilden kopen realiseerden wij ons dat het midden op de dag is, dat er hoogstwaarschijnlijk geen beer in de buurt zou zijn en dat het $100 per persoon was voor een uurtje varen in een rubberboot, nou dat vonden we wel een beetje heel erg prijzig dus maar niet gedaan, wel even een foto van de ingang genomen van de 2 grote houten beren. ’s Middags heerlijk genoten van het zonnetje met een boekje en drankje, al met al was het weer een fantastische dag.
Zaterdag 16 september
Vanmorgen redelijk vroeg weg gereden uit Clearwater richting Cache Creek via Little Fort en 100 mile House, een prachtige weg dik genieten van het uitzicht langs het mooie Lac Roche ( dank je wel Peter voor deze tip) door bergen en over hoogvlakten en door super kleine nederzettingen . We reden een stuk in het Cariboo Park en daar hebben we gezien hoe zeer het hier gebrand heeft in de afgelopen periode, ook in de omgeving van Cache Creek is het behoorlijk raak geweest, hele berghellingen totaal afgebrand en zwart. Nu is alles weer helemaal veilig en brandt het nergens meer. Het weer is weer prima lekker zonnig en temperaturen rond de 20 graden. Morgen gaan we naar Whistler en hopen nu op een mooie tocht daar met de peak to peak gondola te kunnen maken.

groetjes Dolf en Carmen

• 17 September 2017 - 10:22

Hans En Karin:

Hoi Carmen en Dolf.

Het ziet er weer prachtig uit!
    Gelijk hebben jullie veel geld om eventueel een beer te zien die houten zijn ook zeer imposant!
    XXXX H/K