Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

25 September 2017 | Canada, Victoria

Zaterdag 23 september
Wat gaat de tijd toch snel, nog een kleine week en dan vliegen we alweer terug naar Nederland. Gisteren zijn we vanuit Campbell River naar Duncan gereden, en hebben op de Riversite Camp Ground en RV park gestaan, wat was dat een shibby camping, het was ook de goedkoopste camping die we tot nu toe hebben gehad, maar dan heb je ook niets, behalve een heel mooi uitzicht op de rivier en dit kwam omdat we hadden wel een plek aan de riverbench gekregen hadden. Het sanitair was bedroevend en niet schoon, gelukkig hebben we een goed toilet aan boord en was de “blackwater tank” helemaal leeg. We hebben ’s morgens dus maar een “campingdouche” genomen en gaan vanavond voor het slapen gaan wel douchen. Uiteraard zijn we vanochtend Duncan ingegaan om de totempaal route te lopen dat is echt heel bijzonder. We boffen weer enorm met het weer het heeft vannacht een beetje geregend maar vandaag weer een hele blauwe lucht, zonnetje en even boven de 20 graden. Vanaf Campbell River hebben we de “costal road” tot Nainamo gereden en hebben we gezien dat in de afgelopen 3 weken de bomen enorm aan het verkleuren zijn, vooral de Mapple Leaf wordt al prachtig rood. We staan nu op Fort Victoria RV park een enorm grote en goed verzorgde camping, net even een was gedraaid en door de droger gehaald en dat was me toch goedkoop een lading wassen voor $ 1.75 en het spul drogen voor $1.00. Morgen middag gaan we op een walvis spot tour, en hopen we echt dat we Orca’s zien. Vanmiddag blijven we lekker in het zonnetje zitten lezen en relaxen.

Zondag 24 september
Om 12.50 uur werden we vanaf de receptie opgehaald om aan onze “whale tour” te beginnen, er zaten nog 2 Zwitserse mensen te wachten en we kregen een taxi voor ons 4tjs. Ruim op tijd werden we bij de “inner harbour” bij het kantoor van de Orca Spirit adventures afgeleverd, uiteraard eerst even de rekening betalen, en wachten tot we aan boord konden gaan. Je verveeld je eigenlijk geen moment als je aan de waterkant staat, de taxibootjes voeren af en aan, hele grappige slome tuf tuf bootjes die je kunt pakken om Victoria vanaf de waterkant te bekijken of om van de ene plek van de stad naar de andere te komen. Eindelijk konden we aan boord van onze boot, een redelijk kleine omdat we maar met 26 man waren, dus plek overal voor iedereen. We zijn de Large Range Haro Strait opgevaren met een redelijke snelheid, maaaaaaar na 1 uurtje op volle kracht varen, werd het ineens een stuk rustiger en ging de snelheid enorm naar beneden. Wij dachten nog dat de “skipper” walvissen gezien had en daarom snelheid verminderde, niets was minder waar.
Wat een pech er was een probleem met 1 van de motoren, dus die werd uitgezet, en de boodschap , beste mensen we hebben een probleem, we moeten terug naar Victoria op 1 motor dus dat zal rustig varen worden, we blijven wel uitkijken naar walvissen, als we ze niet zien krijgt iedereen zijn geld terug. Jullie raden het al geen walvis gezien, 2 uur op een behoorlijk ruwe zee gezeten, daarna wel ons geld terug gekregen. Wel hele mooie huizen gezien die aan de waterkant staan. Èn heel bijzonder een soort van “grondmist” zoals dat bij ons ’s morgens vroeg te zien is, dat de koeien in de wei met hun lijf en poten in de mist staan en alleen hun koppen boven de mist uitsteken. Dit komt omdat het voor de tijd van het jaar nogal warm is, het water is al aan het afkoelen maar de lucht boven het water nog niet en dat veroorzaakt de mist. Morgen rijden we naar Swatz Bay pakken daar de ferry naar Vancouver en daar blijven we dan de laatste dagen voordat we vrijdagmiddag terug vliegen naar Nederland. Wat wel even tegenviel was dat de terugrit vanaf de haven naar de camping niet geregeld was, even vergeten om tegen ons te vertellen bij het boeken van de tour, wel een free pick up, maar terug helaas pindakaas eigen rekening.

• 25 September 2017 - 13:05

Paul En Edit:

Ha lieve Dolf en Carmen,
    Wat jammer van die walvisboottocht, maar niet getreurd: wij hebben op de overtocht van Swartz Bay naar Vancouver echt ontzettend veel van die waterreuzen gezien, ook een flink aantal orca's. Volgens een frequente gebruiker van deze ferry was dat tamelijk uniek, maar het was wel in dezelfde periode van het jaar, dus misschien zijn ze nu ook weer op dezelfde weg aan het zwemmen.
    Bizar, hè, al die totempalen in Duncan. En dan te bedenken, dat dit project pas in 1986 is gestart.
    Nog heel veel plezier in Vancouver. Als je in het Centrum en Gastown en zo bent uitgekeken, is het misschien een idee om naar Granville Island te gaan: een soort Kop van Zuid van 20 jaar geleden: veel voormalige industriële gebouwen en nog aardig wat treinsporen die niet meer gebruikt worden. Maar in al die gebouwen hebben jonge ondernemers allerhande bijzondere winkeltjes en wat horeca gevestigd. Boeiend en leuk.
    Geniet lekker van de laatste week van deze bijzonder reis!!
    Liefs, Paul en Edit

• 25 September 2017 - 19:58

Peter:

Hoi Carmen en Dolf,
    Jammer van die walvistocht! Wij hebben het toen wel uitgevaren maar slechts een paar vinnen gezien. De boottocht op zich was ook een belevenis. Geniet nog even van de tijd in Vancouver. Wij hebben fietsen gehuurd en Stanley Park rond gefietst. Was ook een leuke beleving en goed te doen! Gr. Emmy en Peter

• 26 September 2017 - 11:21

Hans En Marion:

geweldig, al die verhalen, we genieten er van, nog veel plezier de laatste week,
    groetjes, hans en marion