2e verhaal Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu 2e verhaal Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

2e verhaal Adelaide

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

07 November 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,
Nu ik weet dat het lukt om jullie te bereiken, komt het 2e gedeelte van de eerste week in down under.
Sinds gisteren is het weer omgeslagen en zitten we in een periode van heet weer, temperatuur vandaag was 33 graden en het gaat omhoog naar pakweg 37 graden voor de komende 7 dagen.
Gisteren liepen Dolf en ik naar de brievenbus net om de hoek van het huis van Nic en Gill en jullie zullen niet geloven maar we hebben met open mond staan te kijken naar een grote grijze kangaroo die op zijn gemak langshopte en via de voortuinen weg ging, nu wonen Nic en Gill gewoon in een buitenwijk maar niet echt in de "out back" dus het is echt een bijzonderheid om zo'n grote kangeroo in de stad te zien.
Gisteren hebben we een grote tour met Nic en Gill gemaakt door de wijngaarden van Macclaren Vale, prachtige omgeving en hoewel er heel veel regen is gevallen in de afgelopen winter, zijn de velden al weer helemaal droog. We hebben de “winery” KI bezocht van Hardey die ligt prachtig in de heuvels, een schitterende locatie waar hele lekkere wijn gemaakt wordt. We hebben mr. Hardey ontmoet de baas van Tracy, Gills buurvrouw die werkt al jaren voor Hardey’s.
We zijn uiteindelijk in Melong aangekomen, daar zie je echt hoe vreselijk droog het vorig jaar is geweest. Bij Melong is lake Alexandria en dat is echt een plek waar veel mensen uit Adelaide een zomerhuisje hebben, je kon zien dat, waar normaal het meer achter de huizen begon en dus hun bootje aan de steiger lag het nu meters breed helemaal droogligt, de enkele bootjes liggen gewoon op het droge. De meeste mensen hebben overigens hun boot ergens anders in een jachthaven gestald. Ze gaan proberen om het meer op de een of andere manier toch weer een beetje voller met water te krijgen zodat de vogels en andere beesten weer terug komen, We hebben in de lokale pub een prima lunch gegeten.
Gisteren hebben Nic, Dolf en ik een lekkere lange wandeling gemaakt door het natuurgebied van Hallet Cove, s'Avonds zijn Nicole, Mark en hun dochtertje Tegan, + Troy ( Mark en Troy zijn Nic en Gills zonen) gekomen en hebben we gezellig gegeten. Mark is meester in het braden van een zgn Campoven Roast, dat is een grote gietijzeren braadpan die als je wild kampeert in de hete as van een kampvuur wordt gezet, maar je kunt het ook gewoon in een grote “Webber” Bbq doen. Normaal zijn de BBq’s in Australie een soort van hot plate’s gestookt op gas of electrisch en wordt er geen houtskool gebruikt, een webber daar gaat wel houtskool in en dan kan je de campoven gebruiken.

7/11/10
Vandaag zijn we naar Bram en Klara gebracht en Klara had een lunch voor ons georganiseerd, waarbij hun buren + de hele familie aanwezig was. Reuze gezellig. Er is wel iets heel vervelends gebeurt, ik (carmen) ben gistermiddag door een spin in mijn pols gebeten en heb nu heel erg last van die pols, hij is rood en gezwollen en doet heel erg pijn. Eerst dacht ik nog van het valt wel mee, een beetje creme + een koelpack erop tegen de zwelling dan gaat het wel over. Maar op zondag tijdens een lange strandwandeling met Bram, Klara Dolf werd ik helemaal naar, eerst heb je er geen erg in, je hebt immers een hoed op en loopt met je voeten door het water dan gaat het allemaal wel, maar toen we terug liepen op mijn verzoek in de schaduw omdat ik het zo warm had (ik had al een kleine liter water op) ging het fout, ik was zo van de kook, dat wij in de schaduw hebben gewacht terwijl Bram de auto is gaan halen, die stond zo'n 5 km verder op geparkeeerd. We zijn linea recta naar huis gereden waar Bram de airco op de hoogste stand heeft gezet, Klara intussen naar de "poisenlijn" heeft gebeld. Omdat ik al antihistamine gebruik en het niet minder maar erger wordt, de rode vlek trekt nu richting mijn elleboog, is aangeraden om toch maar even langs een dokter te gaan. Klara wist dat er vlakbij een eerste hulp post is, en kon ik daar direct geholpen worden.
Gelukkig valt het wel mee volgens de dokter, het is wel een vervelende maar geen echt ernstige vergiftiging, maar ik moet wel 7 dagen aan de antibiotica.
Vanavond gaan we met Bram en Klara uit eten. Dit is dan in het kort de eerste dagen down under

• 07 November 2009 - 07:24

Bea:

Hallo,
    Ik ben net wakker en zit met een beker koffie achter de computer, zag gelijk het bericht. Het lijkt me heel gezellig daar. Waanzinnig dat jullie zo'n kangaroo tegen kwamen, maar jullie gaan ongetwijfeld nog veel meer moois zien. Ik ben wel een beetje jaloers hoor haha.
    Ik kijk met veel plezier uit naar jullie volgende verslag. Hartelijke groeten.

• 07 November 2009 - 09:01

Peter En Emmy:

Goedemorgen vanuit het regenachtig holland!! Leuk weer om mee te lezen maar hoe gevaarlijk is zo`n kangaroo eigenlijk?? Want zo dicht bij!! Doe iedereen daar de hartelijke groeten en heel veel plezier,
    liefs Peter en Emmy

• 07 November 2009 - 10:29

Martijn:

De foto van jullie twee samen, als dat geen vakantiefoto is dan weet ik het niet meer..

Veel plezier verder in Down Under.

• 09 November 2009 - 09:24

Yvonne (JZ):

hallo Carmen,

Heerlijk om even op de zaak (in de pauze :-)) met een bak koffie weg te dromen bij je verhalen.... En dan nu al die kangaroo gezien, dat kan niet anders dan een top vakantie worden :-) nog veel plezier xxxx Yvonne

• 09 November 2009 - 14:56

Karin:

Wat een geweldige foto van jullie samen en die kleine zeemeermin ook natuurlijk. Heel veel plezier verder en tot de volgende mail.
    XXXXXXXXXXXXXX
    Hans en Karin