Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Exmouth

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

11 December 2011 | Australië, Exmouth

Hallo allemaal,
9-12-11
Vandaag hebben we besloten om 1 rustdag in te lassen, we lopen immers voor op schema , we blijven lekker in Tom Price op deze camping staan. We staan op de mooiste camping tot nu toe, blijkbaar is hier geen gebrek aan water want dag en nacht staan de watersproeiers aan, dus heb je uiteraard een mooi groen gras tapijtje. Daarnaast hebben ze voor Australische begrippen een groot zwembad. Gisteravond kwamen de Rosella’s ( middelgrote grijze kakatoe’s met een roze borst en kopje) enorm bedelen. Zowel bij Dolf als bij mij zaten ze op een gegeven moment op armen, benen, stoelleuning en op schouders, best wel grappig om mee te maken. Morgen gaan we richting Exmouth, dat doen we dan in twee etappes het is wel qua kilometers (635 km) niet zo veel maar het is volgens de RAA zeker 10 uur rijden, tot nu toe klopt die informatie tot op de minuut. Dus doen we het in twee keer.
Als we eenmaal weer aan de kust zitten zal de communicatie wel gemakkelijker gaan dan tot nu toe, dan kunnen we met meer regelmaat een berichtje versturen.
10-12-11
Ja Jim je hebt gelijk over Meekatharra geen koeien maar wel aboriginals, maar ik gebruikte vrij een nederlands spreekwoord.
Vandaag een prachtige (berg)rit gemaakt vanaf Tom Price naar Nanutarra Roadhouse, de Pilbarra heeft enorm veel kloven (gorges) dus uiteraard ook bergen, nu moet je niet aan de Alpen of zo denken maar voor zo’n vlak land spreek je toch wel van bergen. Het landschap blijft fascinerend mooi geen levend wildlife maar wel loslopende koeien onderweg gezien. Het Nunatarra Roadhouse is een redelijke camping in de outback voor 1 nachtje, uiteraard weer reuze vriendelijke mensen. We hebben nu zo’n 800 km outback achter de rug.

11-12-11
Vanmorgen lekker op tijd opgestaan en om 7.30 uur reden we weg van het roadhouse richting Exmouth. We staan nu op Exmouth Cape Holiday Park van de big 4 organisatie, hier hebben we wifi tenminste als je een toegangskaart koopt. En Martijn uiteraard heb jij gelijk wat betreft die stick, ik schrijf al een paar dagen alles in een word bestand en zodra ik verbinding heb is het gewoon knippen en plakken om kostbare internet tijd te bekorten. Ik zit heerlijk koel in de “camp kitchen” dit verslag te typen. Dolf liep daarnet even terug naar de camper en die komt nu terug met een verbijsterend verhaal, hij moest onze stoelen een van pakweg 20 mtr verderop terug halen, er was net een wervelwindje dwars over de camping gegaan en die blies de stoelen weg, ook ligt er nu schone was over de camping verspreid. Dolf stond er midden in dus die heeft nu zand in zijn ogen. Exmouth is typisch zo’n stadje dat leeft bij de gratie van de winter touristen, nu is het erg rustig maar we kunnen ons voorstellen dat het bruisend is in het seizoen. Vandaag het eerste levende wildlife gezien een grote emu familie langs de weg.
Morgen gaan we op ons gemak de stranden en snorkel gebieden eens bekijken.

• 11 December 2011 - 08:41

Martijn:

Carmen, natuurlijk heb ik gelijk! :-)
    Zo te zien is het erg rustig in die omgeving. En lekker warm! Ik ga vandaag de 15 km bruggenloop afwerken in een graadje of 5 en hopelijk is het droog....Wish me luck!

• 11 December 2011 - 09:41

Gerri And Jim.:

Hello Carmen and Dolf.

Those birds are called "Gala's"and they some times are a bit of a pest. But you are right they are cute.
    We had lunch with Nic and Jill last Friday and we talked about you.(all good)
    We could do with some of the warm weather you are having, but soon it will be too hot up your way.
    Cheers Jim.

• 11 December 2011 - 14:01

Hans En Karin:

Hallo daar!!
    Wat maken jullie een hoop mee! Dat ben ik weer he? zit te lezen en denk dan Kanggaroe's op je arm en denk dan he?????
    en bedenk dan die zijn klein of lees ik het weer verkeerd, het laatste natuurlijk.
    Wat zijn het al weer mooie foto"s zo van het landschap en kakatoe's.
    En alle was terug gevonden.
    Heel veel plezier morgen met het snorkelen!!
    Smeer je rug goed in!!
    we volgen!! Dikke zoen Karin.

• 11 December 2011 - 16:03

Angela:

Haha ik heb ook even gegoogled voordat ik wist over wat voor beesten je het had! Super grappig dat ze zo dicht bij durften te komen! Heel erg veel plezier met snorkelen! Ik kijk uit naar jullie volgende berichtjes! En foto's! Prachtig land! XXXXX