Mandurah - Reisverslag uit Bunbury, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Mandurah - Reisverslag uit Bunbury, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Mandurah

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

11 Januari 2012 | Australië, Bunbury

11-01-2012
Dit is het laatste verslag voor deze keer vanuit Down Under, hoe jammer wij het ook vinden aan alles komt een eind, morgenochtend eerst de reistassen pakken, dan naar Perth waar we de camper inleveren, om uiteindelijk op het vliegtuig richting Kuala Lumpur te stappen en direct vandaaruit door naar Schiphol, waar we dan vrijdagochtend vroeg aankomen, met een schat aan herinneringen van een fantastische reis.
Dan nu onze belevenissen van de afgelopen dagen, we zijn vanuit Bunbury naar Madurah gereden en brengen de laatste drie dagen hier door. Gisteren hebben we een lunchcruise gemaakt op de Peel Inlet, dat is een enorm groot binnen meer dat gevoed wordt door een paar rivieren, o.a. de Serpetine en de Murray ( ja dat is wel raar er is een Murray rivier die o.a. langs Adelaide stroomt en dan een met dezelfde naam hier in Madurah) en aan de andere kant komt het op de oceaan uit, dat betekent dat hier dolfijnen zitten en zowaar een dolfijnenmoeder met kalf gezien, helaas is het heel moeilijk om ze goed op de foto of op een filmpje te krijgen, vaak zie je alleen een rug met een rugvin, ik heb een filmpje waar je dat op kunt zien alhoewel het is een zoekplaatje. Daarna hebben we wat lui rond gedobberd in het zwembad van de camping. We doen het een beetje rustig aan, lekker lezen in de schaduw, wijntje erbij geen gek besluit van de vakantie.
Vandaag hebben wij een dinghy ( een klein aluminimum bootje met buitenbordmotor) gehuurd om zelf een paar uur op de inlet rond te spelevaren. We werden dus uitgebreid geïnformeerd dat er in de inlet hele gebieden zijn die uitermate ondiep zijn en met rotsen, dus dat je heel goed moet oppassen om niet aan lager wal vast te lopen, als je in de vaargeul blijft is er geen enkel risiko. Letterlijk was de instruktie “stay between the red en green markers and you will be okay” Wij dus lekker op weg om te kijken of er misschien wel dolfijnen zo lief wilden zijn om met ons dobberbootje mee te willen zwemmen, en ja hoor na een uurtje gevaren te hebben zagen we een stuk of 3 dolfijnen, maar helaas ook deze waren op doortocht naar andere gebieden. De inlet is zo groot dat je gemakkelijk de weg kwijt kunt raken en dat hebben wij dus ook gedaan, toen we terug naar Madurah wilden varen was ons gevoel voor richting totaal naar de knoppen en waar wij dachten dat het de brug en haven van Madurah was, bleek het de brug en haven van Dawesville te zijn en die bruggen lijken als twee druppels water op elkaar. We hebben dus aan de mensen die bij een voor anker liggende motorboot aan het zwemmen waren (en uiteraard hebben we alle voorzorgen genomen om niet al te dicht bij te komen en de motor uit zodat de veiligheid van die mensen geen gevaar liep) gevraagd welke richting we uit moesten naar Madurah, gelukkig wisten deze mensen ons duidelijk te maken dat we helemaal terug moesten ( ca 10 km) dus wij de sokken er maar een beetje ingezet omdat de terugbreng tijd aardig krap begon te worden. Waar we ons nu op het water in vergist hadden was die brug bij Dawesville je zou dus kunnen spreken van “een brug te ver. Bij de bootverhuur werden we heel laconiek verwelkomt met de woorden “” Got lost a bit??”” En verder werd ons een prettige dag gewenst en we hoefden geen uur extra te betalen, dat vonden wij weer super aardig. Dit was een spannend en grappig besluit van onze reis door het prachtige West Australie. De groetjes en tot over 2 dagen Dolf en Carmen.

• 11 Januari 2012 - 10:11

Martijn:

Beetje rustig van de omgeving en het weer genieten. Klinkt weer goed!
    Had je de TOMTOM niet in de boot meegenomen? Beetje DOMDOM ;-)

Inderdaad aan alles komt een eind, maar de herinneringen blijven voor altijd.

Groeten en goede reis!
    Martijn

• 11 Januari 2012 - 10:22

Emmy En Peter:

Hahaha, gelukkig hebben jullie toch de route terug gevonden!!

Doe nog even lekker genieten van het mooie weer, hier miezert het op dit moment!

Hele goede reis terug en tot gauw!

XXX

• 11 Januari 2012 - 11:36

Gerri And Jim.:

Hi Carmen and Dolf.

We hope you have a safe trip home.

Cheers Gerri and Jim.

• 11 Januari 2012 - 11:39

Bram And Klara:

Glad you enjoyed your holidays. You certainly have done a lot. Have a safe trip home and hopefully the next time you will come we can catch up with you.
    Love, Klara and Bram

• 11 Januari 2012 - 17:12

Cynthia:

Klinkt in het geheel niet verkeerd.
    Heel verstandig om de laatste dagen even wat rustiger te doen en vooral van de zon (nu ja, schaduw dan) hééél goed in je op te nemen. Hier zal je 'm moeten missen.

Op naar een goede rustige terugvlucht en dan zien we jullie vrijdagochtend

Groetjes, Cyn

• 11 Januari 2012 - 22:45

Hans En Karin.:

hoi!!!
    bijna welkom in Holland!!!!
    hoop dat ik weer de eerste ben!!!
    WELKOM WELKOM!!!
    we hebben genoten van jullie verslagen!!
    Love you!!
    Karin.