Nog steeds Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Nog steeds Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Nog steeds Exmouth

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

13 December 2011 | Australië, Exmouth

Hallo allemaal,
Martijn heel veel succes met de bruggenloop,wij hopen dat het het droog blijft en niet al te koud voor je wordt

dan nu het verslag van de afgelopen dagen.

Gisteren hebben we een rustige dag gehouden, en niet de stranden bekeken, zoals we eerder schreven maar lekker wat in het stadje rondgelopen, een voorruitscherm voor de camper gekocht, dat is wel fijn om de zon een beetje eruit te houden. Beetje gezwommen en geluierd in de schaduw.
Vandaag zijn we naar het Cape Range National Park gegaan, eerst hebben we het Mildura Ship wreck bekeken, dat ligt op een paar meter voor de kust, het schip is in 1907 vergaan er zijn geen mensen omgekomen maar wel 481 stieren zijn verdronken. Van het hout van het vergane schip is de Yardi Home stead gebouwd, dat is nu o.a. een camping. Daarna zijn we naar het Jubari Turtlle Centre gereden, een beetje rondgekeken en naar het strand gelopen, daar hebben we enorm veel sporen van schildpadden gezien, die vrouwtjes komen nu s’nachts aan land om eieren te leggen, je kunt er in de s’nachts wel naar toe gaan en dan gaan zitten en kijken ( het is volle maan dus genoeg licht) hoe ze aan land komen en er komen op dit moment de eerste hatchling’s (baby schilpadjes) uit de holen om naar zee te gaan. We hebben gezwommen in Turquoise beach, er stond een sterke stroming dus zijn we maar niet te ver gegaan. We hebben na heel veel do-ka’s (dooie kangaroo’s) vandaag ons eerste levende exemplaar gespot, hij stak zomaar voor ons de weg over, helaas geen camera bij de hand.
Morgen gaan we alvast naar Coral Bay, even gebeld en gelukkig was het geen probleem onze reeds in Nederland gereserveerde plek een paar dagen eerder innemen. Je kunt in Coral Bay vanaf het strand voor het caravan park gaan snorkelen, nu moeten we in Exmouth toch wel een 75 km rijden voordat je bij goede snorkel gronden komt. In Coral Bay gaan we ook “zee-excursies” boeken.

Het weer is echt heerlijk niet te warm er staat steeds een lekker briesje, wat wel het gevaar van verbranden met zich mee brengt, daar moet je hier trouwens toch heel erg mee uitkijken, het is smeren, smeren en smeren maar, wij hebben in Perth een jerrycannetje met anti zonnebrand factoor 30+ gekocht dus aan smeerspul nog geen gebrek.

Tot het volgende verslag weer.

• 13 December 2011 - 09:34

Ria:

Hoi Carmen en Dolf,
    't Klinkt geweldig allemaal. Zeker dat zwemmen, zonnen, niks doen, en ongetwijfeld óók een biertje drinken. Ik krijg zin in m'n eigen vakantie!
    Veel plezier en hou dat relaxte gevoel vast!

• 13 December 2011 - 11:00

Edit:

Ha lieverds,
    Nou, dat lijkt me wel wat jullie bij deze vakantie hebben voorgesteld: rustiger aan doen dan de vorige keren en lekker genieten van het mooie weer. Hier is het behoorlijk wisselvallig. Tussen de buien door ben ik de caravan aan het leeghalen, want er is ingebroken op de Veluwecamping; hij moet gerepareerd worden. Daarna gaan we hem waarschijnlijk inruilen, want we hebben er door dit voorval geen zin meer in om hem te gebruiken; er is ook in geslapen en hij stinkt erg omdat er in gerookt is. Het was een beetje bizar einde van een heel leuk weekend: Paul had plotseling bedacht, dat we een weekendje Zuid-Oost Engeland gingen doen: leuke dorpjes in Kent in Kerstsfeer. Dat was ontzettend gezellig en harstikke leuk.

Veel plezier met het snorkelen!!

• 13 December 2011 - 12:08

Emmy:

Ziet er allemaal erg mooi uit! Kan me voorstellen dat jullie genieten! Wat grappig die sporen van schilpadden, gaan jullie echt niet kijken om de kleintjes te zien?? Lijkt me wel een ervaring op zich!
    Nog veel plezier,
    xxx Peter en Emmy

• 13 December 2011 - 19:51

Bea:

Ik heb net alle reisverslagen gelezen, nog niet eerder tijd gehad. Jullie hebben al weer aardig wat beleefd en ik lees de verhalen met veel plezier. Geniet er maar lekker van, tot horens

• 15 December 2011 - 10:09

Hans En Karin:

Hi lieverds!

Fijn dat jullie zo genieten!!
    En wat en mooi foto"s zijn het weer.
    Het is onder tussen 2 dagen verder en hebben jullie al gesnorkeld?
    En de zee excursie gedaan? we kunnen weer niet wachten op het volgende verslag.
    Blijven smeren hoor!!
    Dikke zoen Karin.