vanuit fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu vanuit fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

vanuit fremantle

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

04 Januari 2012 | Australië, Fremantle

Hallo allemaal,
01-01-2012
Gisteren zijn we inderdaad naar het Caversham Wildlife park gegaan, op zich wel een aardig park maar , een beetje klein en wat verouderd maar ze zijn bezig om het een beetje op te knappen. De foto’s van de kangaroo’s en de koala’s die bij het vorige verslag zaten kwamen uit dit park. Vanmorgen was het een beetje bewolkt maar dat trok in de loop van de ochtend op en het is weer een stralende dag geworden. Wij zijn eerst naar Hillarys boat harbor ( is weer een wijk van Perth) gereden om een trip naar Rottnest eiland te boeken. In deze dagtrip zit namelijk alles dit in tegenstelling tot de trips die ze vanaf Freo aanbieden, de ferry van Hillary naar Rottnest, de hele dag een fiets, en een zeiltocht van 3 uur met een Catmaran die ons naar de mooiste snorkelgebieden brengt. Volgens de weersverwachting zou morgen een fantastische dag worden. Dus we kijken hier echt naar uit, eerst zeilen en snorkelen en daarna op de fiets he eilandje rond, lekker veilig want op Rotto (zoals de aussies het eiland noemen zijn geen auto’s). In australie kun je uiteraard wel fietsen, maar je fietst dan of gewoon op straat of op de high-way, zelfs als hij gescheiden en 4 baans is dan zit er ipv een vluchtstrook een fietspad langs de weg heel bizar voor ons om dit te zien. Daarna doorgereden naar Freemantle waar wij thuis al een campingplaats gereserveerd hadden ivm met de drukke feestdagen en deze camping is nogal populair omdat hij op slechts 2 km van het hart van Freemantle ligt. Wij hebben een schitterend plekje gekregen, dit stuk park is splinternieuw aangelegd, iedere plek heeft een betonnen plaat voor de camper omringt door grasveld, helemaal super. Nadat we de camper op zijn plekje hebben gezet zijn wij naar Freo gegaan, eerst een stukje gelopen en daarna de gratis “Catbus” gepakt. Er zijn hier 2 lijnen de blauwe cat en de rode cat en die bestrijken heel Freo, het is gewoon gratis voor iedereen en je stapt in en uit waar je maar wilt, dit kennen ze in Nederland niet, in Perth is het openbaar vervoer in het hart van de stad ook gratis, niet alleen de Cat maar ook de gewone bussen, alleen als je uit het stadshart gaat naar de buitenwijken dan moet je betalen. We hebben dus de hele middag lekker rondgezworven door Freo. Morgenochtend vroeg op we moeten om 8 uur moeten we weg, om terug naar Hillary te rijden (ca 40 km) voor de tour naar Rotto.
02-01-2012
Rond 9.00 uur waren we in Hillary het was maar goed dat wij gisteren al ticket’s gekocht hadden, nu was het met de voucher de fietsen ophalen en gelijk doorlopen naar de fastferry, die om 9.45 uur vertrok. Het is zo’n 3 kwartier varen. De catamaran vertrok om 11.00 uur dus voldoende tijd om de fietsen te parkeren en aan boord van de Cannela te gaan. De schipper vertelde dat de wind iets straffer was dan verwacht dus werd er gekozen voor de snorkel gebieden aan noordzijde van het eiland. Het was super om weer met de snorkels op en de vinnen aan in het water te liggen. Dit was totaal anders dan het Ningaloo reef, hier zie je meer zeegrassen en zeewier afgewisseld met koraal , op zich zeker de moeite waard om er te snorkelen. Het eiland is zo leuk dat wij de andere meer interessante snorkelgebieden die gaan we deze week zelf wel opzoeken. Het ratachtige beestje is een Quakka een soort miniatuur buideldier, het heeft kangaroo achtige poten en een ratachtige staart, dit beest komt alleen op Rotto voor, en dit beest heeft ervoor gezorgd dat Rottnest aan zijn naam gekomen is, de Nederlandse zeelieden zagen dit beest voor een supergrote rat aan, en dus noemden ze het Rattennest- eiland wat later verbasterd is tot Rottnest eiland.
03-01-2012
Vandaag zijn we naar Rockingham gereden, en daar naar penguin eiland gegaan, je gaat met een pontje ( zelf noemen ze het en ferry) het is maar 6 minuten in een slakkegangetje varen naar dat eilandje, je zou het zelf kunnen overzwemmen. Penguin eiland is een beschermd eilandje, er is helemaal niets zelfs geen zoet water, dat moet je dus zelf meenemen, het eiland loop je in een klein uurtje in de rondte, het stikt er van de klein pinguin’s die zijn op dit moment in de rui, dan kunnen ze niet de zee in om te vissen, ze zouden dan verdrinken. Die beesten hebben dus honger, je wordt gewaarschuwd dat je ze absoluut niet mag voeren, en als je een pinguin in de zee ziet moet je direct de ranger waarschuwen, die gaat dan proberen het beest van de verdrinkingsdood te redden. De rondwandeling op het eiland gaat over een zgn. boardwalk, een wandelpad dat uit plankieren bestaat zodat je netjes alles kunt zien maar dat je niets kunt vernielen, we hebben een paar pinguins gezien die zich verstopt hadden onder de boardwalk, beetje zoekplaatje. Verder leven er sternen, pelikanen en zeelions p het eiland, en vooral bij de picknick plaats enorm veel skunks, een soort hagedis, die vreten alles wat mensen laten vallen. We hebben ook een boottochtje gedaan om dolfijnen te spotten. In het ondiepe water daar zit een grote groep “bottlenose” dolfijnen. En we hebben geluk gehad eerst zagen we twee dolfijnen toen we net van de pier wegvoeren, en daarna hebben we zeker 3 x een groep van 4 of 6 dolfijnen gezien die rondom de boot aan het zwemmen waren, op een gegeven moment maakte de schipper stevig vaart en dat vinden dolfjnen leuk die gaan dan “surfen” in de hekgolven van de boot één was zo enthousiast da hij/zij met en enorme spong helemaal los uit he water was. Super leuk om te zien. We zijn nu voor 100% zeker dat we ergens in de komende dagen een tour gaan maken om met deze dieren te gaan zwemmen. Het weer houdt zich prima heel veel zon en een windje dus is het heel goed uit te houden.
Groetjes van Dolf en Carmen

• 04 Januari 2012 - 07:03

Ria:

Hallo Carmen en Dolf,
    Wat een leuke foto's! En wat een geweldige ervaringen zullen dat zijn op en in het water!
    Veel plezier!
    Groetjes, Ria

• 04 Januari 2012 - 08:24

Cynthia:

Oh wouw.... wat geweldig ziet dat er weer uit! En super dat de trip nu wel door kon gaan en de weergoden zich gedragen. Heel veel plezier nog in jullie laatste week.

Dikke kus, Cyn

• 04 Januari 2012 - 08:57

Gerri And Jim.:

Hello Carmen and Dolf.
    Sorry your holiday is coming to an end. We always look forward to your"Reis verslagt".
    No doubt you have enjoyed your selves and took some amazing photo's.
    Thanks for sharing them with us. I read that Cynthia is giving you a "Dikke kus". Is there something like a "Dunne kus"??????
    Well.........a "Dikke kus" from us too.
    Cheers. Gerri and Jim.

• 04 Januari 2012 - 10:32

Martijn:

Wat is het toch mooi zonnig bij jullie! Hier is het rotweer.
    Jullie zijn wel echte waterratten geworden zeg! ;-)

Geniet er nog maar lekker van.

• 04 Januari 2012 - 12:09

Marleen Antonissen:

Hoi Dolf en Carmen,

Eindelijk even tijd gehad om jullie avontuur te bekijken. Wat ziet het er geweldig uit. Super mooi! Lees dat het jullie laatste week is, geniet er nog even van. Dolf, misschien tot snel bij Jumbo bergen op Zoom.

Groetjes,
    Marleen

• 05 Januari 2012 - 16:01

Hans En Karin:

hoi Carmen en Dolf.

heel veel plezier met het zwemmem met de dolfijnen.
    geniet er van.
    jullie hebben nog een week dus dubbel genieten!!!
    dikke zoen Karin en Hans