Dagje dolfijnen - Reisverslag uit Bunbury, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Dagje dolfijnen - Reisverslag uit Bunbury, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Dagje dolfijnen

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

08 Januari 2012 | Australië, Bunbury

7-1-2012
Hallo allemaal,
Gisteren zijn we vanuit Fremantle naar Bunbury gereden, dat ligt pakweg 148 km km ten zuiden van Perth, hier gaan we morgen met dolfijnen zwemmen. In Freo hadden we deze camping (Big4 Discovery Holiday Parks-Koombana Bay) uitgezocht en van een Nederlands stel dat naast ons stond gehoord dat het zo’n prachtige camping is de mooiste in heel Bunbury, dat deze camping populair is blijkt wel dat wij het allerlaatste plekje gekregen hebben en niet langer dan 2 nachten. Nadat wij de camper op zijn plekje gezet en wij lopend op weg naar het centrum waren, zagen wij dat 2 campers weg gestuurd werden omdat er geen plek meer was. Dus hebben wij weer eens geluk gehad. Bunbury is een leuk stadje met hier en daar wat “historische”gebouwen, bv zo’n ouderwetse kroeg annex hotel, zo weggelopen uit de “Flyings Docters” T.V. serie. Het was weer een hele leuke dag.
8-1-2012
Vandaag zijn we rond 11 uur naar het Dolphine Discovery Centre gelopen, omdat de interactie met dolfijnen vanaf daar start. Het is niet alleen een touristisch gebeuren er zit ook een hele groep wetenschappers die de bottle-nose dolfijnen die in de baai van Koombana leven bestuderen. Nadat we ons in wetsuits gehesen hadden was het naar de boot lopen en op zoek naar de dolfijnen. Wat wel heel jammer was, het water was enorm troebel, amper zicht onder water. We hebben enorm veel dolfijnen gezien maar ze waren niet echt happig om dicht bij ons te komen, ondanks alle moeite die de hele groep heeft gedaan om ze te lokken, dus hebben we helaas geen foto’s van langs ons zwemmende dolfijnen, maar op zich is het een fantastische beleving om zo dicht bij die beesten te zijn.
Morgen gaan we een stukje terug richting Perth naar Mandurah voor onze helaas laatste dagen.
groetjes van Dolf en Carmen

• 08 Januari 2012 - 17:10

Ria:

Hoi Carmen en Dolf,
    Ja, aan alles komt een eind. Maar bij jullie duurt het toch nog even, nietwaar? Geniet van elk uur dat jullie daar nog zijn.
    Groetjes,
    Ria

• 09 Januari 2012 - 02:54

Gerri And Jim.:

Hoi Carmen en Dolf ,Vond het erg leuk jullie vacantie te volgen.Het Hollands wel een beetje moelijk te volgen,ik geloof dat de taal veel verandered is over de last 50 jaren,maar we hebben de gist van jullie avonturen met interest gevolgt Tot Ziens van Gerri en Jim (en een dikke KUS van Jim)

• 10 Januari 2012 - 17:31

Elly:

Hallo Carmen en Dolf,
    Wat gaat het toch snel. Het was leuk om jullie te volgen en geniet nog van de laatste dagen!
    Ik zal maar vast zeggen: Veilige vlucht en welkom weer in Nederland!

• 04 Februari 2012 - 14:08

Martijn:

Martijn
    24 dagen geleden
    Beetje rustig van de omgeving en het weer genieten. Klinkt weer goed!
    Had je de TOMTOM niet in de boot meegenomen? Beetje DOMDOM

Inderdaad aan alles komt een eind, maar de herinneringen blijven voor altijd.

Groeten en goede reis!
    Martijn

• 04 Februari 2012 - 14:14

Reinier:

Reinier
    26 dagen geleden
    Erg leuk om te lezen allemaal. Ik kan mij voorstellen dat het touren en zwemmen met dolfijnen iets is waaraan je kunt wennen. Geen last van die kwallen met die enorme tentakels? Wij wennen inmiddels aan het nieuwe gebouw en de manier van werken, wij touren ook wat af met onze trolleys. Maar geniet nog even van jullie laatste tijd, een voorproef voor pensioen. Hopelijk keer je met frisse moed terug. De mooie verhalen zijn er in ieder geval! Groet, Reinier

• 04 Februari 2012 - 14:14

Hans En Karin:

hans en karin.
    27 dagen geleden
    Hallo Carmen en Dolf.

Het is nu jullie laatste dagje.
    Ik hoop zo dat jullie een heel klein beetje zin in dit weer in Holland hebben.
    Vandaag is het redelijk zonnig en droog geweest maar zoals Martijn al vroeg NEEM DE ZON MEE!!
    Ik verheug me om jullie weer te zien en alle prachtioge belefenissen van jullie weer te horen maar dan life!!!
    Eenhele dikke zoen.XXXXXX Karin en Hans

• 04 Februari 2012 - 14:16

Emmy En Peter:

Emmy en Peter
    27 dagen geleden
    Hey vakantie gangers,

Wat jammer dat de Dolphintjes niet dichterbij kwamen, het zag er wel heel leuk uit!

Het is wel weer een top reis. Denk dat jullie door het wat rustiger aan te doen, nu nog meer genieten van je vakantie. Nog lekker genieten deze dagen en niet aan huis denken.

liefs Peter en Emmy