nog steeds Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu nog steeds Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

nog steeds Coral Bay

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

23 December 2011 | Australië, Coral Bay

Hallo allemaal,
Het is hier heel heel erg warm de laatste dagen de temperatuur loopt op tot boven de 40 graden, gelukkig staat er wel wind dus dat koelt het een beetje, de wind komt meestal uit het westen dus hebben we niet al te veel last van vliegen. Dan nu weer een verslag van de afgelopen dagen;
23-12-11
Nu weer als eerste zijn onze verjaardags wensen voor Marcel. Marcel heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag wij hopen dat het een fantastisch jaar voor je mag worden, vooral ook met je nieuwe baan.
Gisteren hebben we inderdaad de grote tour gemaakt. In tegenstelling tot de 21 was er nu wel wind, in de ochtend bij het eerste snorkelmoment was het nog niet zo erg maar later wakkerde de wind behoorlijk aan. In tegenstelling tot de eerste tour die gaat naar het rustigere en ondiepere zuiden, zijn we dit keer met een krachtige motorboot naar het noorden gevaren naar het zgn “outer reef” daar is het een stuk dieper maar daar is het koraal nog mooier en heb je kans op veel meer grotere vissen. We hebben reefsharks gezien,en een tijgerhaai die zwom rond de boot, schildpadden en jawel Manta Ray’s. Zoals ik al schreef was het eerste snorkelmoment fantastisch al een stuk dieper water en wat hogere deining, maar het een geweldige belevenis om zo rond te snorkelen, het is een totaal andere wereld zo onder water. Daarna kwam het vliegtuigje helpen om Manta Rays te spotten, echter helaas in het redelijk ondiepe water geen Ray te vinden. Nu weten die skipper en zijn bemanning natuurlijk uit ervaring waar de Manta’s zich gewoonlijk ophouden, maar ja je kunt ze niet opbellen om te vragen zwem eens even deze kant uit. De groep bestond slechts uit 22 man en die werd om met de Manta’s te zwemmen in 2 groepen verdeeld zodat er niet te veel mensen tegelijk in het water liggen. De eerste groep stond al een minuut of 10 klaar met vinnen aan om zodra er Manta’s in zicht waren in het water te glijden, je mag vooral niet springen want dan schrikken die beesten en gaan ze er vandoor. Na 10 minuten werd er het sein gegeven trek je vinnen maar uit we gaan verder naar het noorden hier zijn ze niet Een kwartiertje later kwam het sein, ja we zien ze klaar maken om in het water te gaan. Als de eerste groep in om het water ligt vaart de boot weg voor de rust van de Manta’s en de veiligheid van de snorkelaars. Ik zat in de 2e groep, Dolf had helaas een spier in zijn bovenbeen geblesseerd die bleef liever aan boord, dus toen de eerste groep in het water lag moesten wij ons klaar maken, even later kwam het sein glij in het water en zwem naar de gids toe, jongens dat was toch een geweldige ervaring, we hingen eerst boven 1 Manta en daarna kwamen er nog 2 aanzweven, nu kan een Manta Ray zo’n 6 mtr spanwijdte hebben, die zitten wel in veel dieper water, maar deze jongens waren toch ook zo’n pakweg ruim 2 meter groot, de foto’s zijn helaas niet zo scherp want de golven waren redelijk hoog pak weg ruim 1 mtr. dat geeft natuurlijk wat troebelheid maar het was fantastisch. Een ervaring om nooit meer te vergeten.
Dan realiseren wij ons vanmorgen ineens dat Karin en alle collega’s van Dolf zich nu de blubber aan het werken zijn en wij liggen maar op onze luie …….. Allemaal heel veel sterkte voor de komende 2 dagen en nachten, en dat het maar een geweldige omzet mag worden. Dit zal het laatste verslag zijn uit Coral Bay, de 27e trekken we verder dan gaan we naar Carnarvon, dus daar komt het volgende verslag vandaan.
Groetjes Dolf en Carmen.

• 23 December 2011 - 06:22

Ria:

Hoi Carmen en Dolf,
    Ik weet uit ervaring wat een geweldige ervaring het is, de onder-water-wereld! En wat zijn jullie heerlijk aan het genieten! Je krijgt wat je verdient, nietwaar?
    Ik wens jullie fijne kerstdagen en voor later een gezonde jaarwisseling!
    Groetjes, Ria

• 23 December 2011 - 08:12

Bianca:

Hallo Carmen en Dolf,
    Dit is weer een fantastisch reisverslag, hoor. Nee, hoor, ik ben echt niet jaloers. Het is hier heel erg fijn toeven. Een mooie grijze lucht, af en toe miezeren, een graadje of 9; prima, toch?! :-)
    Geniet van jullie reis, het is jullie gegund! Hele Fijne Kerstdagen en een Gezellige jaarwisseling!
    gr. Bianca

• 23 December 2011 - 08:17

Cynthia:

Hoi hoi,
    Dat ziet er echt weer geweldig uit. Het lijkt me inderdaad heel bijzonder om die grote jongens zo onder je voorbij te zien zweven. En dat bij dat mooie weer...... zucht....... stuur je wat deze kant op? Geniet van de rust en de verkoeling van de oceaan. Nu op naar de kerstdagen. (wat staat er op he kerstmenu, kangaroe?)

Hele fijne dagen.
    Dikke zoen, Cynthia

• 23 December 2011 - 08:58

Gerri And Jim.:

Hello Carmen and Dolf.
    Glad you enjoyed Coral Bay, it just does not get better then that.
    Hope you have a Merry Christmas and a Healthy New Year.
    We will be off to Milang for a week with the family. We will catch up with you some time soon.
    Cheers Gerri and Jim.

• 23 December 2011 - 15:50

Nora En Erik:

Hoi Carmen en Dolf,

ziet er echt schitterend uit daar! Hele fijn kerstdagen gewenst en een goede jaarwisseling

Groetjes,

Nora en Erik

• 23 December 2011 - 18:34

Franza En Ton:

Dag Carmen en Dolf,

Vancochtend jullie kertkaart ontvangen, waarvoor dank. Naast de gebruikelijke wens per post ook via deze weg wensen wij jullie Prettige Kerstdagen en een goed begin van het nieuwe jaar.

Het lijkt ons wel een vreemde ervaring om Kerst met ca. 40 graden te beleven. Zetten jullie de kerstboom op? ( -:)

Veel plezier nog verder en geniet ervan. Dit laatste lijkt een overbodige advies, want jullie verhalen stralen veel plezier uit.!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Franza en Ton

• 27 December 2011 - 11:47

Hans En Karin.:

Hallo Carmen en Dolf.
    We hebben nu pas het verslag gelezen maar wat een joekels zijn die beesten(mij niet gezien hoor).
    Het was heerlijk druk maar alles was goed vedeeld door de mensen zelf want ze hadden natuurlijk heel de week voor de Kerst inkopen.
    Genieten jullie maar heerlijk verder wij genieten mee met al de verslagen.
    En wat de foto's betreft we vinden ze geweldig!!
    Dikke zoen.
    XXXXX Hans en Karin.