Kalbarri 2e dag. - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Kalbarri 2e dag. - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Kalbarri 2e dag.

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

04 December 2009 | Australië, Kalbarri

Hallo allemaal,

3/12
Voor we het vergeten het is echt een wonder, maar we hebben de hele tijd dat we aan het rondtrekken zijn amper last van vliegen. Zelfs Mike, de gids in Cervantes, moest eergisteren nog vertellen dat het niet helemaal normaal is, deze tijd van het jaar heb je hier gewoon enorm last van vliegen, nou ja je moet soms ook een keertje boffen.

Vanochtend op ons dooie gemakje vertrokken naar Kalbarri. Na 100 km afslag bij Northampton de Senic Drive genomen, langs alle soorten van uitzichten gereden, 50 km verder kwamen we bij Pink Lake aan, dat is echt iets bijzonders een 15 km lang zoutmeer met een flinke golfslag en diep roze tot donker roze gekleurd. Daarna kwamen er weer diverse Look-outs o.a. de Natural Bridge, de Gap en de Mushroom, allemaal soorten rotsen in de zee aan een fantastische kustlijn. Op een plek hebben we een school van ca 10 dolfijnen langs zien zwemmen.
In Kalbarri aangekomen, eerst naar de Tourist Info Office om de folders van Rod af te geven, en gelijk gevraagd naar Tours, hun advies was, ga eerst naar een camping voor een plekje en boek daarna de tour want je wordt op de camping opgehaald.

4/12
Om 7.45 stond Davo de gids van vandaag bij de receptie op ons te wachten, wij waren de eerste die opgehaald werden er waren nog 2 adressen in totaal waren we met 5 gasten + 1 gids. Davo vertelde dat we snel naar het N.P. zouden rijden omdat het zo enorm heet zou worden vandaag, en dan is het niet helemaal verstandig om tussen de “gorges” rond te wandelen. Om 8 uur weg gereden naar Kalbarri N.P. de eerste 15 km over sealed roads en daarna 40 km off road, dat is hobbelen hoor. We kwamen eerst bij "The Loop look-out" vanaf de parkeerplaats is het 600 mtr lopen, dat lijkt niet ver maar we kunnen jullie verzekeren dat bij een temperatuur van 40 graden ( en oplopend) het best ver is, zeker als je behoorlijk moet stijgen en dalen tijdens het lopen. The Loop is een mooi uitkijkpunt over de Murchison River, en is zo genoemd omdat de rivier een 8 km lange lus maakt en dan zichzelf op 100 mtr weer passeert. Daarna door naar "the Natural Window" die naam spreekt voor zichzelf, de rondwandeling was 1,5 km met temperatuur nu al van ongeveer 45 graden, maar het was beslist de moeite waard. Na een lekker bakkie hete thee ( volgens Davo koelt niets je lichaam zo goed als hete thee, en dat klopt ook, verder opweg naar de "Z Bend", dat is een Zvormige bocht in de rivier. Verder is Davo ook een natuurliefhebber weet heel veel van de bloemen, dus zijn we diverse malen gestopt bij weer een bijzondere soort " Wild flower”, ook gestopt voor een overstekende "Western Grey" (kangaroo die in het bosje lag te slapen en door ons opgeschrikt werd) Davo is daarna weer netjes gestopt voor een overstekende lizzard. Rond 12 uur waren we terug op de camping. We gaan na de lunch boodschappen doen, internetten even naar de kapper, en daarna terug naar de camping er wordt vanmiddag een "Thunderstorm" of te wel een stevige onweersbui verwacht, met veel bliksem, ja en dan is het bosbrand risico er altijd, maar Davo maakte zich er niet zo druk over omdat er ook veel regen verwacht wordt.

O ja Edit, we lopen inderdaad 3 dagen voor op schema, maar die gaan we verder op gewoon nog hard nodig hebben.

Morgen gaan we naar Monkey Mia.

• 04 December 2009 - 08:05

Bea:

Super, wat jullie allemaal mee maken.

groetjes

• 04 December 2009 - 10:26

Paul En Edit:

Leuk, dat er nu foto's te zien zijn van het speeluurtje in zee met de zeehonden. Geweldig! Wat een belevenis!! De verslagen en de foto's zorgen ervoor, dat we jullie sprookjesachtige vakantie hier een beetje "meemaken".
    Ik hoop, dat jullie de Thunderstorm goed doorgekomen zijn!
    Veel liefs, Paul en Edit

• 04 December 2009 - 19:12

Karin:

MOOI MOOI MOOI!!!!
    En wat een hoogte en kleuren!!

• 06 December 2009 - 13:57

Joke En Fred:

Wat een belevenissen.
    Vooral de flora en fauna
    lijken ons overweldigend! Blijf genieten van het land en
    weer! We blijven jullie
    volgen Groetjes Joke en Fred