Dagje Carnavon en door naar Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Dagje Carnavon en door naar Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Dagje Carnavon en door naar Coral Bay

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

10 December 2009 | Australië, Coral Bay

7/12
We reizen nu naar Carnarvon dus rijden we weer in de out back. Die begon boven Cervantes en gaat door tot aan Darwin, in dit kust gebied ca 3000 km is geen stad van betekenis te vinden.
De grootste stad is Geralton met 19.000 inwoners, voor de rest varieert het van 200 tot 1.500. De Road Houses vormen een leefgemeenschap op zich, die bestaan uit een benzinestation shop annex restaurant en diverse campingplaatsen, een groot roadhouse heeft een paar hotelkamers de totale vaste bevolking tussen de 6 en 15 man. Carnavon is zo’n grotere stad met een mini winkelcentrum, typisch Australisch met arcades voor de noodzakelijke schaduw. In Carnavon heb je de " HMAS Sydney II Memorial Drive" daar staan aan beide zijden van de weg 645 herdenkingsstenen voor palmbomen, 1 voor ieder omgekomen bemanningslid, het schip is in de 2e wereldoorlog getorpedeerd door de “Komoran” een Duits bewapend vrachtschip zgn. ghostship. Bij de Jetty is ook een spoorwegmuseum vol met ouwe troep. We staan nu op een schaduwrijke camping en wat ons weer opvalt is hoeveel mensen er permanent op een camping wonen, we stonden net de tafel en stoelen uit de camper te halen of er kwam een man aanlopen met een halve pompoen het was voor hem te veel of wij er iets aan hadden.

8/12
Op weg naar Coral Bay, toen we eenmaal de "stad" uit waren, reden we door de uitlopers van de Great Central Dessert, boven Carnavon is het de enige plek ca 100 km lang waar de woestijn de oceaan ontmoet. Coral Bay ligt een dikke 200 km boven Carnavon het bestaat uit 2 campings een paar huizen mini shopping centre en een gigantisch mooie baai, we hebben eerst een paar tours geboekt en daarna lekker in zee gezwommen, Gill you are so right this is heaven on earth.

9/12
Vanochtend om 9.45 aan boord van de Coral Breeze gegaan voor een zeiltocht van 4 uur er stond een lekkere bries dus de vaart zat er goed in, een paar schilpadden en bij de riffen veel koraal en vis gezien ook dolfijnen en een Manta Ray (grote Rog). Het water bij de riffen is soms maar 2 mtr diep en dan zie je vanzelf heel veel. Aan boord een sizzling hotrol (een bbq hot dog) gegeten koffie thee water en cordial (is een geconcentreerd vruchtensap) was er weer onbeperkt voor iedereen.
's middags weer lekker gezwommen het water is heerlijk en glashelder en vissen van 5 tot 45 cmtr groot zwemmen zo rond je heen, Marcel dit zou paradijs voor jou zijn om te duiken en te snorkelen.
We zitten nu heerlijk in de schaduw aan een wijntje en een " Jim T" een verbastering van GT, want Jim heeft zelf Gin gedistilleerd en ons hier rijkelijk van voorzien, dus om 5.00 uur is het JT Time voor Dolf.

10/12
Vanochtend werden we vroeg wakker door een hele harde Noord-Oosterwind dat betekent een nieuwe hittegolf, dus heet en droog en vliegen. Vanmorgen zagen we tot onze schrik sporen van een medebewoner (muizenkeutels) , maar na het leeghalen van de hele “Van” geen muis te zien, zeker al verhuisd.
Om 8.15 hebben wij ons gemeld bij het boekingskantoor en zijn we opgehaald door de pilote van dienst, dit was een dametje van het type " weet je moeder wel dat jij buiten met echte vliegtuigjes aan het spelen ben?"
Ze vertelde ons dat het de heetste zomer van de afgelopen 10 jaar is en dat het nu om 8.30 al 37 graden is. We hadden in principe met ons 2en een vliegtuig geboekt en een half uur vliegen kost $250,-- echter er werd aan ons gevraagd of wij bezwaar hadden als er een derde persoon mee zou gaan, die uiteraard 1/3 van de prijs zou betalen, voor ons geen punt om haar dit pleziertje te doen. En zo hebben we Sarah leren kennen. We hebben een hele leuke vlucht gehad over de koraalriffen waar we een hele school Manta Ray's gezien hebben. Het was alleen jammer dat de zee een beetje ruw was waardoor we iets minder door het water heen konden kijken, de pilote vertelde dat het normaal een spiegelgladde zee is en dan zie je nog meer van het Koraalrif en zie je de vissen gewoon zwemmen.
Om 11 uur zijn we naar het strand gegaan om aan boord van een glassbottom boot te stappen. Toen we bij het strand aankwamen liep Sarah daar, die bleek ook deze tocht geboekt te hebben, en alleen ons drietjes waren de passagiers. Prachtig gezicht op de koralen en heel veel visjes gezien, volgens de gids kunnen de vissen ons ook zien dankzij het speciaal geprepareerde glas, dus voor de vissen is het alsof wij in een aquarium zitten. Het glas vergrootte zo’n 3 keer, waardoor het leek alsof we tussen de koraalvelden doorgingen, je moet je realiseren dat je slechts een paar meter uit de kust bent. Je kunt hier dus gewoon vanaf het strand over het rif gaan snorkelen.
Nu zitten we vanwege de hitte in de camper te lunchen met de ventilator op de hoogste stand voor een beetje verkoelende wind en hebben besloten om niet terug te reizen via het binnenland. Het was de bedoeling om het NP Tom Price te bekijken, maar aangezien het nog heter gaat worden, temperaturen van hoog in de 40 graden is dat absoluut onverantwoord. We gaan dus terug via de kust kunnen we steeds afkoeling in zee zoeken. Na we jullie dit verhaal op de mouw gespeld hebben gaan we ons onderdompelen in de Indische Oceaan om een beetje mens weer te worden, zodat we morgen rustigjes aan af te zakken naar ?????? dat zien we wel.
Groetjes weer van Dolf en Carmen

• 10 December 2009 - 07:21

Martijn:

Wat een mooie reis tot op heden. Het is maar goed dat de zee in de buurt is met die hitte. Mooie omgeving ook, het lijkt wel een Bounty reclame!

• 10 December 2009 - 10:59

Hans En Karin:

wat vervelend allemaal!!!!!! We zitten met de kachel op 35 om een beetje in jullie richting te zitten en het gevoel te krijgen,was het spannend in dat vliegtuigje?
    en wat varen jullie veel heerlijk!!Marcel zou daar inderdaat uit zijn dak gaan met al die vissen en coralen mooi mooimooi meer kan ik niet zeggen (gauw de kachel wat lager) xxx Hans en Karin

• 10 December 2009 - 11:09

Klara And Bram:

Hello Carmen and Dolf,
    Great stories and pictures. Coral Bay and those areas were our favourite places. Great you are having a good time. Thanks for the Xmas card. Pity it is hot there it is cold here. Love Klara and Bram

• 10 December 2009 - 17:13

Bea:

Prachtige foto's

• 12 December 2009 - 08:22

Remco&Gertrude:

Hello mates!!

Wat een prachtige verhalen en erg mooi zoals jullie alles weten te verwoorden! Ben jaloers... Ik blijf voorlopig maar zeggen: je moet er geweest zijn en gelukkig kunnen wij dit in dit geval ook zeggen ;-) WE WERE THERE TOO!! haha

Goede reis verder back South en de foto's staan in de mail hoor!

Groetjes Remco & Gertrude

• 13 December 2009 - 16:37

Joke E Fred:

Van de week zou het flink kouder worden. Wat
    een verschil met jullie!
    Fred en ik hebben de verwarming hoger gezet en onze truien aan, maar we
    denken aan jullie en dan worden we vanzelf warmer!
    warming
    kouder

• 14 December 2009 - 02:33

Gill @ Nic:

HI there

Bit hot isn't it?!But you are sure having a great time!
    We are back from Gosford now and had a very hot holiday as well! we left Adelaide a day late as the temp. was going to be 42 C and the next day we had a cool change 30 C.

We have been back for a week now but had some problems when we got home! The power had tripped off, and when Gill opened the frontdoor she was greeted by a horrible smell. The fridge had defrosted and all the food had to be thrown out{including all the fish from Eighty Mile Beach}
    Anyhow insurance is paying out $400 towards the cost.
    We'll catch you later,
    greetings from