Van Mount Magnet naar Tom Price via Newman - Reisverslag uit Telferner, Verenigde Staten van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Van Mount Magnet naar Tom Price via Newman - Reisverslag uit Telferner, Verenigde Staten van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Van Mount Magnet naar Tom Price via Newman

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

08 December 2011 | Verenigde Staten, Telferner

Hallo allemaal,
allereerst Ria gefeliciteerd met je job, je flikt het toch elke keer maar weer. Dan nu het volgende verslag over de afgelopen 2 dagen.

's morgens in Mount Magnet net voor we weg wilden rijden stonden de voordeuren van de camper open, en opeens kwam daar een hele zwerm kleine vogeltjes aanvliegen net kleine kanarie's dwars door de voorkabine heen, een vogeltje vloog tegen de voorruit aan en zat klem achter het beeldscherm van de achteruit rijcamera, beest totaal in paniek dus met 2 handen gevangen en in de lucht gegooid, gelukkig vloog het direct weg zijn vriendjes achterna. Op naar Meekatharra dat viel een beetje tegen een dorpje van 2 koeien en een paardekop + 4 aboriginals, dus verder gereden naar het eerst volgende roadhouse met camping, helaas was de enige powered site bezet en de rest was 1 baggerzooi, dus doorgereden naar Newman. Dat is een stadje dat zijn bestaansrecht ontleend aan de mijnbouw, we hebben van alles, goudmijen, ijzererts en zelf een talkmijn gezien. Op de camping wonen voornamelijk de mensen die in de mijnen werken. Het sanitair van de camping was zoals altijd weer brand en brandschoon. We hebben door deze aktie 1 dag voorsprong op het schema. Het gebied waar we de afgelopen dagen doorgereden hebben is de Little Sandy Dessert, het heeft hier de afgelopen tijd behoorlijk gespookt, veel regen gevallen dat kan je zien aan de bomen en bloemen die uitbundig staan te bloeien.

8-12-11
Vandaag een prachtige tocht gehad door het Nationale Park " Pilbarra" we zijn net in Tom Price aangekomen en te horen gekregen dat de tours die we wilden maken niet doorgaat, we wilden een bezichtiging van een mijn doen een een dagtocht door de gorges en naar de Fern Pool, Fortescuefalls etc, helaas vanwege gebrek aan touristen gaat dit niet door. En we kunnen het niet met onze camper doen omdat het allemaal dirt roads zijn en daar mogen wij niet op rijden. Dus gaan we morgen maar richting kust. Erg he, moeten we eerder gaan snorkelen zwemmen met beestjes.

Een ding is jammer, hebben we een laptop gekocht zodat we lekker een verhaal van tevoren kunnen schrijven en via wifi verbinding maken, hebben ze hier in het binnenland nergens wifi. Dus zitten we ouderwets gewoon in een internetshop, maar als er maar een berichtje doorkomt dat is het belangrijkste. Aan de kust zal het naar alle waarschijnlijkheid veel beter gaan.
Tot het volgende verslag maar weer.

• 08 December 2011 - 08:52

Franza En Ton:

Uit alles blijkt dat jullie ervaring hebben om in dat gebied te reizen. Het klinkt allemaal goed. Veel plezier verder en we volgen jullie reisverhalen. Ook zonder wifi, blijkbaar.

Groetjes
    Franza en Ton

• 08 December 2011 - 09:52

Jim And Gerri:

Hello Carmen and Dolf.
    Bad luck about the tours in Tom Price, you will just have to come back one day and organise them again. Also I doubt your figures are right,Meekathara "NO COWS, no Paarden kop and 100 abo's" .
    I am sure you will like the coast better.
    We will keep following your trip.
    Cheers Jim and Gerri.

• 08 December 2011 - 11:44

Hans En Karin.:

Hi!!!
    Wat jammer van de tours die niet door gaan.
    Maar wat een mooi foto's al, ben je bij de butcher geweest?
    Is het daar allemaal anders?
    Jullie gaan toch wel met leuke beestjes zwemmen he? niks engs?
    Wederom heel veel plezier en tot de volgende mail!!!
    Hans en Karin.
    Dikke zoen. XXXXXXXXXXXX

• 08 December 2011 - 12:43

Peter En Emmy:

Hoi lieverds,
    Ziet er weer allemaal goed uit, ook de camper (zonder vogeltjes) Wel jammer dat de tours niet doorgingen. Zie je maar je kan plannen wat je wilt, maar soms is het toch afwachten hoe het loopt.
    Veel plezier en tot het volgend verslag.
    groetjes!!

• 08 December 2011 - 16:21

Martijn:

Nou het gaat jullie goed! Flexibel opstellen en doorgaan met de mooie vakantie.
    Je kan nog steeds op je laptop je verhaal typen. Plaats het bestand op een USB stick en doe die vervolgens in de PC van de internetshop en kopieer en plak het verhaal en je bent klaar. Hoeft overigens niet hoor, want zoals je ziet werkt het zo ook!

Groeten en veel plezier!
    Martijn.

• 09 December 2011 - 08:35

Ria:

Oh, wat verschrikkelijk al dat snorkelen en zwemmen!! Maar toch óók een klein beetje jammer dat de tripjes niet konden doorgaan! En ja, het wordt waarschijnlijk gewoon weer een beetje 'behelpen' in de internetshops. Veel plezier verder!