Aankomst in Perth - Reisverslag uit Mount Magnet, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Aankomst in Perth - Reisverslag uit Mount Magnet, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Aankomst in Perth

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

07 December 2011 | Australië, Mount Magnet

Hallo allemaal,

Jullie zijn niet gewend dat wij zo lang wachten met het eerste verslag, maar in Perth was geen verbinding, gisteren geprobeerd lukte ook niet kon zelfs geen e-mail naar Cynthia sturen maar nu in Mount Magnet gelukkig wel, hieronder de eerste dagen.

01-12-11
Vertrek, Cynthia stond om 7.30 uur bij ons voor de deur om ons naar Schiphol te brengen,
We kozen om via Alphen aan den Rijn te rijden en zo de drukke A13 en A4 naar Amsterdam te vermijden, helaas zaten we voor Moordrecht al in een file om dat er bij Utrecht de matrixborden met foutief kruizen stonden zodat het leek dat de weg afgesloten was, dus dan maar via Zevenhuizen en bij het Prins Clausplein de A4 op, ook daar stond 8 km file, met zeer langzaam rijdend verkeer, dit kwam door een kapotte vrachtwagen zodat er maar 1 rijbaan beschikbaar was, gelukkig waren we wel prima op tijd op Schiphol en bij de incheck-balie hadden we 1 persoon voor ons. Dat is ons nog nooit gebeurd, je gaat gewoon an je zelf twijfelen of je iets fout hebt gedaan, maar wel lekker relaxd zo.
Even lekker rustig op Schiphol rond gelopen, en op ons gemakje naar de gate, het toestel was heel slecht bezet dus lekker rustig overigens, het grappige was wel dat er verteld werd dat in verband met de stabilisatie bij het stijgen en landen iedereen op zijn aangewezen plaatst moest blijven zitten, n eenmaal in de lucht kon je daar waar je maar wilde plaatsnemen. We vertrokken perfect op tijd en na een rustige vlucht landen we 13 uur later op Kuala Lumpur. Hier moesten we wachten op de aansluitende verbinding naar Perth, 2 ¾ uur. Ook dit toestel vertrok op tijd en rond 15.00 uur landen we op Perth. Het duurde ongeveer een klein uurtje, om alleen maar langs de immigratie te komen, daarna moet je nog langs de douane en de quarantaine ambtenaren die eventueel je koffer leeghalen bij twijfel. Omdat wij onze tassen geseald hadden mochten we een ander rij in en daar kwam de snuffelhond even controleren of wij geen verboden dingen bij ons hadden. Uiteraard vond het beest helemaal niets, dus was de weg vrij om eindelijk, best wel suf van het lange reizen én vooral het geschuifel in de wachtrijen, om buiten een enorme hitteklap te krijgen (overigens waren we al gewaarschuwd door een hele aardige douanemevrouw, die vroeg of we erg moe waren, en dat we het vooral rustig aan moesten doen vanwege de hitte) het was ruim 34 graden met stralende zon, even wennen hoor. Met de taxi naar het hotel, eerst maar even lekker douchen frisse kleren aan en lekker gegeten, Carmen viel weer voor de Chicken Parmigianno en ja hoor hij was weer net zo groot als in Weeman toen met Paddy en Lisa. Ik (Dolf) ging uiteraard voor Fish and Chips (3 visfilets/chips) mam gebeld en om 8.30 uur ging bij ons letterlijk en figuurlijk het licht uit. We hadden er zo’n 30 uur wakker zijn opzitten ja misschien 2 uurtjes gedommeld in het vliegtuin naar Perth, maar geslapen nee dat nou niet.

2-12-2011 Perth Caravan Park Central Avenue.
Op de internet site stond dat er Wifi op de camping was, dat klopt wel alleen doet hij het niet, volgens de mevrouw van de camping doet hij het al maanden niet goed, helaas moeten jullie dus wachten tot ik ergens anders wel internet verbinding heb en ik een bericht kan doorsturen. Dus alles maar alvast in “word” gezet zodat het straks gewoon knippen en plakken in de Weblog wordt.
Zoals gebruikelijk in deze streken was het om 5 uur ’s morgens al helder licht, even nog liggen bijkomen en daarna toch maar uit de veren, douchen uitgebreid ontbijten, en de camper ophalen.
Bij Apollo aangekomen kregen wij tot onze grote verrassing een up-grate i.p.v. de cheapa camper, dat is het zelfde type maar zijn de iets oudere auto’s van Apollo kregen we een camper van Apollo van bijna 1 jaar oud, alles erop en eraan, zelfs een t.v., niet dat we daar nu op zitten te wachten maar het is toch altijd leuk om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en zo’n mooie nieuwe bak is ook niet verkeerd. Na het ophalen eerst even naar de camping gereden om een plekje te reserveren, de mevrouw wilde ons een plek geven waar geen spotje schaduw is, bij ruim 35 graden heb je toch echt wel een beetje schaduw nodig. Wij kennen deze camping van de vorige keer en wij weten dat er wel schaduw plekken zijn, dus maar even protest aangetekend tegen die plek en een ander gezocht die beter naar onze zin was. Uiteraard was het geen probleem om die plek die wij uitgezocht hebben te krijgen. Daarna zijn we naar het Belmont Plazza gereden een groot winkelcentrum en daar hebben wij allereerst maar eens enorm ingeslagen voor de komende weken. Als we straks het binnenland ingaan is alles een stuk duurder. Terug op de camping hebben wij alles uitgepakt en de camper ingericht, daarna lekker met een biertje in de schaduw gezeten, en maar een beetje op tijd gaan slapen.
4-12-2011
Zondagmorgen, we waren van plan om terug te gaan naar het winkelcentrum omdat wij er gisteren achter kwamen dat de telefoon van Dolf het niet deed op de simkaart die we speciaal aangeschaft hadden in Nederland omdat die zo goedkope tarieven zou hebben. Nou mooi niet dus, ik had vrijdagmiddag even naar mam gebeld en halverwege het gesprek was het bel tegoed al op. Dus kopen we een Australische simkaart. Helaas was alles dicht, dus moeten we morgenochtend terug voordat wij op weg gaan naar het binnenland. Er is net een regenbuitje van 1 minuut geweest en gelukkig is de temperatuur wat gedaald. Het is erg heet en vochtig de laatste dagen in Perth. Wij houden vandaag dus maar een lekker rustig dagje, beetje zwemmen, beetje lezen zodat wij straks een heleboel energie hebben om aan de tocht te beginnen.
5-12-2011
Na een andere simkaart gekocht te hebben zijn we nu eindelijk echt op weg naar het binnenland. We gaan vandaag naar Morawa, onderweg wat kleine regenbuitjes gehad, daar moet je je echt niet veel van voorstellen, een minuutje gekletter en het is weer over. Als je maar een paar kilometer buiten Perth bent ga je eerst via de wijnvelden van Swan River daar is nog wat bevolking maar een uurtje later zit je echt weer in de outback. We zitten nu op de “dorpscamping” van Morawa voor 1 nachtje, wat wel heel grappig is je wordt dan ontvangen alsof je een verloren gewaand familielid bent, verder staan hier vooral veel vaste bewoners, met caravans, als ik zo om me heen kijk bestaat de populatie op deze camping voor 99% uit mannen. Gelukkig kan ik morgen ochtend internet verbinding krijgen zodat ik het hele verslag op de blog kan plaatsen.
Nu even een wijntje en daarna lekker eten en nog even genieten van de heerlijke temperatuur voordat we weer met de kippen op stok gaan.
6-12-11
Heerlijk geslapen en vanmorgen pas om 8.30 uur wakker geworden, dat was dus echt een hele ruk, rustig ontbeten, en nu zitten we in een telecomcentrum om eindelijk het een en ander aan jullie door te sturen. Wat dus niet gelukt is.
We zitten nu eenmaal behoorlijk in de outback dus telefoon en internet verbindingen zijn bizar slecht.

We gaan straks richting Mount Magnet

Toen we in M.M. op de camping aankwamen hoorde we van een andere gast dat de weg van Morawa naar M.M op dat moment afgesloten was, vanwege een " bushfire" wij hadden wel een paar uur daarvoor 2 rookpluimen gezien en geroken, we hadden al tegen elkaar gezegd het lijkt wel te branden, maar dat was gelukkig ver weg en we hebben ook geen vuur gezien, blijkt het achteraf toch een stevige brand geworden te zijn, aangewakkerd door een harde westen wind.

Vandaag gaan we verder richting Meekhatarra.

• 07 December 2011 - 06:40

Cynthia:

Hoi lieverds.
    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan! Tja.. geen bereik, daar doe je niets aan. Klinkt goed die heerlijke temperaturen., geniet er maar goed van. Het is hier koud, nat en veel wind, echt Hollands .. weer.
    Geniet ervan dan blijf ik n tikkie jaloers jullie verhalen volgen.
    Kus, Cyn

• 07 December 2011 - 07:29

Edit:

Ha lieve genieters,
    nou, hier is het ècht Hollands rot weer: het onweert nu en regent voortdurend. Ik ga straks met Sylvia naar Maastricht: Kerstmarkt! Eerst maar 's een paar uur in de trein zitten (lekker kletsen) en dan hopen, dat het in Maastricht ietsje minder regent. Tenslotte is het meer "binnenland".
    Het was weer heerlijk om te lezen hoe het jullie vergaat. Geniet maar lekker van de zon en de temperatuur!!
    LIefs, Edit

• 07 December 2011 - 07:44

Martijn:

Ik merk het al. Het is afzien daar in de Outback....
    Mooi van die upgrade! Op naar het volgende mooie verhaal ;-)

• 07 December 2011 - 07:56

Bianca:

Hee, wat fantastisch weer om jullie verhalen te lezen. Wees blij met het weer daar, want hier spookt het behoorlijk! Geniet van jullie reis, zodat ik mag genieten van jullie reisverhalen...:-)

• 07 December 2011 - 08:39

Ria:

Nou, ik kan niet zeggen dat ik meelij met jullie heb! Wát zál het weer geweldig zijn daar! Dan neem je het ontbreken/niet werken van wat moderne middelen wel voor lief, nietwaar? Als de zon maar schijnt, en het biertje maar koud is!
    En ja, ik heb met ingang van 9 januari a.s. weer een baan(tje)! Voor 3 maanden en voor 20 uur per week. Leuk hè?
    Veel plezier en tot de volgende keer! Liefs, Ria

• 07 December 2011 - 09:13

Jim And Gerri :

Hi Carmen and Dolf.
    You are in GOLD country,so.........look down every now and then. You never know what you may find. Good to read you are enjoying your trip so far.
    Cheers Gerri and Jim.

• 07 December 2011 - 09:39

Bram And Klara:

Good to hear you are on your way. Keep away from bushfires.... It will be great when you get to the coast.

Love, Klara and Bram

• 07 December 2011 - 11:41

Angela:

Super gaaf zeg! Word tijd dat ik ook eens naar Australië ga! Ben benieuwt naar jullie volgende verslagen (: XXXX Angela

• 07 December 2011 - 17:15

Hans En Karin:

Hi Carmen en Dolf.

Heerlijk zo'n camper met alles er op en er aan.
    Blij dat jullie geen last van de brand hebben gehad blijf er maar ver vandaan!!
    Wat een temperatuur!! ben erg jaloers al hoewel ik ook af en toe in brand sta met die opvliegers.
    We blijven het allemaal volgen en zoals Jim en Gery zeggen een leuk goud klompje is nooit weg en weer een leuk begin voor de volgende reis.
    Goede reis verder!!
    We keep watchting you!!!(of zo iets)
    dikke zoenXXXXXXXXXXXX Hans en Karin.

• 10 December 2011 - 11:50

Sylvia Van Dijk:

Hoi Carmen,
    Leuk om ook jou verslagen te lezen, ik ga je volgen!! Veel reisplezier
    Groeten,
    Sylvia