Nog steeds Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Nog steeds Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Nog steeds Coral Bay

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

21 December 2011 | Australië, Coral Bay

20-12-11
Vanmorgen zijn we naar het zgn “reefshark sancturary en nursery” gelopen, dit is een stukje van de lagune en ligt net om een bocht, het was laag water dus met onze teva’s aan was het goed aan te lopen. Hier komen de reefsharks hun nageslacht ter wereld zetten. Reefsharks zijn totaal ongevaarlijk voor mensen, en aangezien het heel ondiep is in dit gedeelte van de baai kan je tot op ca 2 a 3 meter bij ze in de buurt komen, zij zijn banger voor ons dan wij voor hen. Het is niet gemakkelijk om ze te fotograferen, Dolf heeft zeker een half uur roerloos in het water gestaan voordat er eentje een beetje in de buurt kwam zodat hij gefotografeerd kan worden. Onderweg heel veel “stingray’s in heel laag water gezien, helaas zijn die haast niet te zien omdat ze de kleur van het zand aannemen. Hier moet je echt met je onderwatercamera foto’s van zien te maken.
De komende week gaat zoals het er nu uitziet na woensdag de harde wind liggen en dan gaan we een excursie maken, zodat we dan eindelijk de mantarays kunnen zien en hopelijk mee kunnen zwemmen
21-12-11
Allereerst van harte gefeliciteerd Edit met je verjaardag. Vandaag hebben we met de “ Coral Breeze” een zeilcatamaran een excursie gemaakt, het leuke is dat er echt gezeild wordt dat is spekkie naar ons bekkie. Op 2 verschillende plaatsen zalig gesnorkeld. Op de eerste plek was de zee nog heel erg kalm en was het gewoon drijven in een badkuip, zo rustig en lekker warm was het water, we hebben schilpadden gezien, helaas waren we toen nog niet aan het snorkelen, maar wel prachtig koraal en heel veel verschillende soorten vissen gezien dat zien jullie wel op de foto’s, toch wel heel fijn zo’n onderwatercamera. Bij de 2e plek was de wind weer aangewakkerd en was het ook in dieper water snorkelen, maar daar is het koraal nog mooier, het was ook opkomend water dus was het eerst tegen de stroom in zwemmen en dan je met de stroming terug laten drijven naar de boot en ondertussen maar foto’s maken. Het is mij gelukt om een filmpje te maken, alleen kan ik het hier in Coral Bay niet op de weblog zetten, de capaciteit van het internet is hier niet zo optimaal, dus moet het even wachten tot we in Carnarvon zijn, in de hoop dat het daar beter is. Op de terugweg hebben we eerst 2 dungons gezien (dungons zeekoeien) heel schuw dus je ziet vaak alleen maar een snuit en een rug als ze weer onderduiken. Wat ook heel leuk was dat we een school dolfijnen gezien hebben, helaas niet gelukt op ze op de foto te krijgen. Ze wilden niet met ons spelen en gingen er vandoor voordat Dolf zijn camera gepakt had.
Het snorkelen is ons zo goed bevallen dat we morgen een grote tour gaan maken, en dan hopen we wel manta ray’s te zien. In elk geval gaat er een “spotterplain” op zoek naar deze Ray’s en geeft dat dat door naar de boot. En dan gaan we het water in om ze op de foto te zetten.
Wij wensen jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen en een goed en gelukkig 2012.
Tot de volgende keer weer.

• 21 December 2011 - 08:35

Martijn:

Heerlijk dat je zo'n plekje hebt gevonden. Je wordt zalig gelukkig als je op een plek verblijft waar je zo ter plekke van kan genieten. Daar kan je ook in gedachten naar terugkeren als je even de dagelijkse beslommeringen in Nederland zat bent.

Wat voor beest is dat nou op de tweede foto? ;-)

• 21 December 2011 - 09:26

Gerri And Jim:

Hi Carmen and Dolf.
    Looks like you are having a wonderful time. Nice photo's too.
    Cheers. Gerri and Jim.

• 21 December 2011 - 10:04

Ha lieve Dolf en Carmen,

Allereerst hartelijk dank voor de felicitatie!! Dat jullie daaraan denken in zo'n schitterende omgeving en met die ongelooflijk lekkere activiteiten vind ik heel bijzonder. Ik denk, dat ik alle gevoel voor tijd en gebeurtenissen zoals verjaardagen geheel kwijt zou zijn. Wat heerlijk om te lezen, dat jullie zo genieten. Wij genieten hier voluit mee door de verhalen en de foto's.

Intussen hebben we onze caravan ingeruild. Dat ging heel snel: Op maandag opgehaald van de Veluwe, dinsdag helemaal leeggemaakt, woensdag afgeleverd bij de dealer voor reparatie en direct ingeruild voor een heel mooi nieuw exemplaar. Afgelopen zondag, toen we mijn verjaardag hier vierden, konden we iedereen de folder en foto's laten zien. Grappig verjaardagscadeautje wel, zo'n nieuwe caravan! Verder vandaag van Paul ook nog een Tablet gekregen, zodat we weer een beetje bij zijn op het gebied van hebbedingetjes. Nou nog leren er Apps op te krijgen.

Dikke kussen en groetjes van Paul, Edit

• 21 December 2011 - 10:09

Edit:

PS Ik heb net jullie Hallmark Card geopend!! Dankjewel voor de mooie kaart! Kus, Edit

• 21 December 2011 - 12:36

Edit:

PS 2: Ha lieverds, komt er net ook nog een schitterend boeket binnen van jullie!! Heel hartelijk bedankt; het staat te stralen op de hoek bij de open haard. Kuskuskus, Edit

• 22 December 2011 - 09:25

Yvonne:

Hallo Carmen!

Heel gaaf om weer mee te kunnen lezen en de foto's te zien!!!
    Jullie ook zalige kerst en al het goede voor het nieuwe jaar.
    Veel plezier nog!

groetjes
    Yvonne

• 22 December 2011 - 15:02

Pia:

Hoi Carmen en Dolf,
    We genieten weer volop van jullie mooie verslagen en foto's en zijn stiekem wel een beetje jaloers.
    Ook namens Melanie en Luise wens ik jullie hele fijne dagen en alle goeds 2012,
    groetjes,