Eindelijk weer een berichtje - Reisverslag uit Perth, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een berichtje - Reisverslag uit Perth, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een berichtje

Door: carmenendolf

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

31 December 2011 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Nee Ton en Franza wij zetten geen kerstboom op, echter de Aussie's zijn nog gekker met versieren als de Hollanders, Caravan's Tenten en huizen alles wordt vol gehangen met lichtjes etc etc.

Karin, die manta's zijn hartstikke ongevaarlijk zij eten plankton net als walvissen ze hebben geen stekels en geen tanden, ze zijn alleen maar groot.

Jullie zullen wel gedacht hebben ze zijn ons vergeten, nou echt niet hoor, dan komt hieronder weer een verslag van de afgelopen week.
27-12-2011
Vandaag is er een einde gekomen van één vakantie in een vakantie, de 12 dagen van luieren, snorkelen etc in Coral Bay zijn voorbij en vanmorgen naar Carnarvon gereden. Wij hopen dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad, wij hebben in elk geval genoten van het mooie weer en de blauwe zee, maar we zijn nu wel weer toe aan wat reizen en nieuwe avonturen. In Coral Bay was het tussen de 43 en 46 graden met een stevige westenwind, waardoor het heel lekker uit te houden was, en wat hebben we tot nu toe geboft, geen vliegen, geen zandvliegen geen mitchies en geen muggen ’s avonds. Echter nu in Carnarvon is het slechts 34 graden maar het lijkt veel heter, ondanks dat Carnarvon ook aan zee ligt voelt het op de een of ander manier warmer aan, de wind is niet fris maar heet. Maar let wel we klagen niet hoor, wat wij zo van het thuisfront gehoord hebben is het heel naar in Nederland, veel regen een saai. Morgen gaan we verder naar Kalbarri.

28-12-2011
Vandaag zijn we in Kalbarri aangekomen, vanwege de feestdagen staan alle campings mud en mud vol. We hebben nog net het allerlaatste plekje op een camping kunnen krijgen, de mensen die na ons het kantoortje in kwamen werden weg gestuurd, we begrijpen wel dat dit het laatste plekje was dat nog niet verhuurd was, de mevrouw in de receptie had ons van te voren gewaarschuwd dat het een noodplekje was zonder ook maar 1 schaduwtje. Maar ja we hadden geen keus dus waren we al blij met dit stekkie, en omdat het te heet is om te gaan kayakken op de Murchison River tussen de Gorges van het Kalbarri NP ( dat lag in de planning) hebben we besloten om gewoon de volgende dag door te rijden naar Green Head, om daar met de zeehonden te gaan zwemmen, dus maar even voor alle zekerheid naar Ronnie gebeld of ze op de 30e zouden varen, het was geen probleem. En voor het eerst in bijna een maand waren er weer muggen s’avonds, dat was weer even wennen en goed sprayen met anti muggen gif op je huid, ik heb verdorie 4 beten op mijn schouderblad gekregen waar ik zelf bijna niet bij kan om te krabben, dus dan maar schuren tegen een deurpost. En tegen het jeuken heeft Dolf heeft er lief creme opgesmeerd.
29-12-2011
Vanmorgen vroeg opgestaan en om 7.15 uur reden we weg uit Kalbarri, het is nog steeds heel warm en er staat een straffe oosten wind (warm dus), het was zwaar sturen met de camper, omdat hij best wel hoog is krijgt hij best wel klappen van opzij. We waren al rond 9.15 uur in Geralton, dus even nog wat kleding ingeslagen, daarna gelijk door naar Dongera en Port Dennison, daar hebben we zittend aan de waterkant een heerlijke pie gegeten. In de voormiddag zo rond 13.15 uur kwamen we in Green Head aan bij Rod en Ronnie van “Sealion Charter”, het was zo leuk zij herkenden ons nog van 2 jaar geleden, dus het was even gezellig bij hun binnen zitten, bij kletsen onder het genot van een glas zelfgemaakte ijskoude “lime juice” van Ronnie. Rod ging gelijk via de computer de weersverwachting, wind en golfhoogte voor morgen bekijken, en wat blijkt morgen is het de meest perfekte dag van de week om de zee op te gaan. Voor een camping moesten we 10 km terug rijden naar Leeman, ook daar was de camping op 1 plekje na helemaal vol. De mevrouw vertelde dat het niet zo’n mooie plek was een beetje vies, maar dat viel alles mee, alleen de betonnen “slab” lag vol met eucaliptus blaadjes van de gumtrees rondom het plekje, dat was zo weg geveegd. Even heerlijk de zee in gedoken, dit stukje heet Turquoise Coast, maar wij vonden dat ze het beter “Emerald Coast” kunnen noemen omdat wij de zee er nogal groen vonden uitzien, maar groen of blauw het water was lekker van temperatuur. Morgen dus vroeg op en dan spelen met de zeehondjes.
30-12-2011
We hadden ons zo verheugd om met Rod en Ronnie naar de zeehonden te gaan en om bij Fisherman’s Island met ze te gaan zwemmen, echter toen wij vanmorgen zo rond een uurtje of 6 wakker werden was voor het eerst in een maand de lucht loodgrijs, en er kwamen nog veel meer donkere wolken vanuit zee binnen drijven, Dolf is nog even naar het strand gelopen om de zee te bekijken en het was een ruwe zee met schuimkoppen op de golven en we kregen ook nog een regenbuitje terwijl we de wagen aan het rijklaar maken waren. Toch maar naar Green Head gereden om te overleggen met Rod en Ronnie, die kwamen ook al met een gezicht als een oorwurm aanlopen, Rod had om 6.30 uur nog naar de laatste weersverwachtingen gekeken en het is even heel slecht aan de westkust, vanaf Cervantes tot en met Port Hedland storm en regen, er worden zelfs thunderstorms verwacht, dus jullie begrijpen dat het geheel niet doorging, zeehonden houden ook niet van ruwe zee of onweer, dan duiken ze lekker op het eiland onder de struiken en wachten de bui af, dus jammer maar helaas dit pretje is onze neus voorbij gegaan. We hebben besloten om dan maar richting Perth te gaan, daar is in nog een wildlife park waar we naar toe willen, als het dan bewolkt is, is dat en prima besteming. We staan nu op Perth Vineyard CaravanPark in de wijk Caversham, en zoals het bij een big4 betaamd een schitterende camping. Tijdens de rit toen we in de buurt van Perth kwamen klaarde de lucht op en vanmiddag werd het weer een stralend blauwe lucht en veel zon. Nou ja we zeggen altijd er is altijd een reden voor als iets waar je zelf geen invloed op kunt uitoefenen een plan moet wijzigen. Het voordeel is dat wij weer internet verbinding hebben dus weer een mailtje kunnen sturen.
Wij wensen iedereen een hele gezellige jaarwisseling (pas aub op met vuurwerk !!!!!!) en een heel goed en gezond 2012 toe.
De volgende mail komt uit Fremantle.
Groetjes van Dolf en Carmen.

• 31 December 2011 - 09:18

Peter En Emmy:

Ha lieverds,

Wat een leuke verhalen, en mooie foto`s weer.

Wij wensen jullie natuurlijk ook een goede jaarwisseling en een ontzettend mooi nieuwjaar!!
    Begint in jullie geval zowieso goed :P

Liefs van ons!

• 01 Januari 2012 - 09:33

Cynthia:

Lieve pa en ma,

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Jammer dat het weer net nu besloten had om te veranderen waardoor je de zee niet op kon. Maar zoals je zelf al aangaf.. er moet toch altijd een reden zijn om weer ergens naar terug te gaan.

Geniet nog maar goed van de mooie omgeving met hopelijk verder weer stralende zon (en vergeet niet wat in te pakken voor je weer terug komt in het echte typische hollandse druil weer).

Dikke zoen,
    Cynthia

• 02 Januari 2012 - 18:34

HANS EN KARIN:

Hi Carmen en Dolf
    jullie als eerste plaats.... GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
    wij hebben het erg gezellig gehad Hans vooral Hans heeft samen met Cynthia en Martijn (MENS ERGER JE NIET) zitten spelen en af en toe een schijf in de sjoelbak gegooit tot ongeveer 3 uur in de morgen maar het was ouderwets gezellig.
    ik hoop jullie weer snel te zien ente spreken. geniet nu nog even van het mooie weer en de rust want als jullie weer terug zijn gaat het oude leventje weer zijn gang.P/s ik wordt de 16de aan mijn knie geholpen dus zie ik jullie daarna natuurlijk hier thuis denk ik.
    dikke zoen Karin.