cairns deel 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu cairns deel 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

cairns deel 2

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

04 Juni 2016 | Australië, Cairns

Vrijdag 3 juni ’16
Het heeft vannacht behoorlijk geregend en vanmorgen was het zwaar bewolkt, jammer voor ons omdat vandaag een tour naar het Outer Great Barrier Reef hadden geboekt, om 8 uur werden we opgehaald en naar de haven gebracht waar we met een grote snelle motorcatamaran naar het grote ponton op het Moore reef gebracht zijn. Op zee stond er best een stevige wind(understatement) dus ging die grote “cat” behoorlijk te keer, wij zaten lekker op het bovendek, het was wel bewolkt maar absoluut niet koud, en op het benedendek stonden de nodige mensen zeeziek te zijn. Zo’n groot ponton, is eigenlijk een enorme overdekte ruimte met zonnedek, tafels en banken, omkleed ruimte etc alle activiteiten gebeuren daar vanaf én is het minst belastend voor het rif, het ding ligt verankerd, de kabels begroeien waar de vissen daar weer van kunnen eten de cat meert daar af, dus geen boeien verder nodig of ankers die uitgegooid worden. Het water was zo’n 27 graden en voor een buitenrif redelijk helder, hoewel het “stinger” seizoen eigenlijk voorbij is werd toch aangeraden om de lycra suits aan te doen, dan ben je van top tot teen beschermd ( ze worden gewoon aangeboden net zoals wetsuits, flippers, duikbrillen snorkels etc). O ja een stinger o.a. de blue box gellyfisch is een hele gemene kwal en als je door zijn zeer lange tentakels geraakt wordt kom je behoorlijk in de problemen, het doet vreselijk pijn en het kan je zelfs zoveel gezondheidsproblemen geven dat je minimaal in het ziekenhuis terecht komt). We hebben heerlijk gesnorkeld, heel veel mooi koraal gezien, prachtige vissen super gewoon. Tijdens de lunch begon het enorm hard te regenen, en werd het laag water waardoor grote stukken rif boven water kwamen. We hebben in plaats van nog een keer te gaan snorkelen een tour met de semi sub marine over het rif gemaakt, om 14.30 uur zouden we een helicoptervlucht van 10 minuten gaan maken, maar vanwege het slechte weer, geen mooi uitzicht, is die gecanceld helaas. En alsof de duivel er mee speelde, toen we om 15.30 terug naar Cairns gingen begon het op te klaren, was de zee en stuk rustiger, en hebben we weer heerlijk op het bovendek gezeten. Dit was onze laatste dag in Cairns, morgen gaan we de kust verlaten en beginnen we aan het stuk dwars door het Noordelijke gedeelte richting “Red Centre”.

• 04 Juni 2016 - 12:03

Gerri And Jim:

Hello Carmen and Dolf,

What a great holiday you are having and thanks for the photo's too.

Cheers Gerri and Jim.

• 04 Juni 2016 - 19:13

Henk En Riet:

in een woord fantasties wat jullie allemaal ondernemen.mooie foto;s

• 05 Juni 2016 - 08:54

Martijn:

Wat een verslag! Jullie nemen het ervan, ga vooral zo door!

• 05 Juni 2016 - 22:28

Hans En Karin :

Hallo lieverds !!

Wat mooi allemaal weer!
    En een prachtige foto's.
    We genieten met jullie mee!!!
    XXXXX H/K

• 09 Juni 2016 - 19:27

Hans En Marion:

Hai, Carmen en Dolf, wat jullie allemaal niet meemaken, geweldig!
    we lezen steeds alle dagboekverslagen en reizen eigenlijk een beetje mee
    hartstikke leuk en goeie reis verder
    groetjes hans en marion