Samsons Point - Reisverslag uit Karratha, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu Samsons Point - Reisverslag uit Karratha, Australië van carmen en dolf hallensleben - WaarBenJij.nu

Samsons Point

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen en dolf

11 Juli 2016 | Australië, Karratha

Donderdag 8 juli ’16
Vanmorgen zijn we weg gegaan van 80 th Mile Beach en naar Port Hedland gereden, we staan nu op het Cook Point Caravan Park, dat ook weer aan zee ligt. De site die we eerst kregen was te kort voor onze camper die stak nl. ca 1 mtr met z’n achterkant over de smalle weg tussen de plaatsen uit, na een heleboel heen en weer gepraat eindelijk een hoekplek gekregen waar de camper dwars op kon staan. Met een beetje raar manoeuvreren staat hij zo geparkeerd dat de camper voor de broodnodige schaduw zorgt. We hebben gelijk naar de camping the Cove in Point Samson net boven Karratha gebeld of er vanaf zaterdag plaats was en ja hoor gelukkig geen probleem om een reservering te maken, als het weer nu blijft zoals het nu is (stralende zon ca 30 graden met een windje) zijn we zeer tevreden. Gisteren hoorden we van mensen die weg geregend zijn in Coral Bay en dat is nu net onze aller favorietste plekje van WA.

Zaterdag 9 juli ‘16n
Vrijdag een beetje rondgelopen in Cook Point, alvast wat boodschapjes gedaan èn alvast de tank volgegooid voor de trip voor morgen naar Samson’s Point waar we voor 2 nachten geboekt hebben.
Om 4 uur liep vanmorgen de wekker af omdat mijn Nederlandse telefoon nog op alarm stond voor vorige week zaterdag toen we naar de Horizontal Falls op zo’n onmenselijk vroeg uur moesten opstaan. Gelukkig zijn we daarna wel tot 6.15 uur in slaap gevallen. Sinds vandaag is het ’s avonds best koel geworden ( koude wind en de temperatuur zakte tot ca 14. Graden) hebben we weer sinds weken niet onder alleen maar een laken maar weer onder een dekbedje geslapen, en dat was best heel erg lekker. We zijn rond 8.00 uur weg gereden van de camping en omdat we maar 225 km moesten rijden waren we al om 10.30 uur op de camping op Samson’s Point. De camping baas gaf aan dat op de site waar hij ons had ingepland ( we hadden een en-suite, dus eigen hokje met wc en douche geboekt) de schilder nog bezig was, maar dat we dan de plek daar tegenover wel konden krijgen. Geluk voor ons want deze plek had de hele dag schaduw van een grote boom en die andere dus niet. Het is hier prachtig je loopt zo van de camping het strand op, prachtige blauwe zee. Het weer is nu weer prima, zon windje nou ja een beetje straffe wind, absoluut geen straf om hier te zitten. We hebben ondanks dat het schoolvakantie is in West Australië nog voor 2 nachten een plekje kunnen boeken in het Exmouth Lighthouse Caravanpark voordat we op de 14e Juli in Coral Bay onze reservering hebben. Morgen gaan we naar Cossack(1904) een spookstadje wat in 1950 volledig verlaten was en nu een historistisch herbouwt centrum heeft.

Zondag 10 juli ‘16
Gossack is nu echt een spookstadje, er woont alleen een “caretaker” en je kunt er wel overnachten in 2 herbouwde gebouwen en er is een café annex eethuisje. Het stelt niet zo heel veel voor, maar in het begin van de vorige eeuw was het hier een levendige plaats voor de parelvisserij, totdat het allemaal naar Broome verhuisde omdat daar de “Mother of Pearl” schelpen nog groter zijn dan wat hier geoogst werd, daarna is het verlaten en in verval geraakt. Vanmorgen wilde ik eitjes koken en toen bleek dat de gasfles leeg was, gelukkig kun je hier je gasfles laten vullen, alleen moesten we dan na 12.30 uur terug komen als de manager terug was. Dus nadat we uit Gossak op de camping terug kwamen wilden we de gasfles uit de auto halen maar met geen mogelijkheid kregen we de schroef los van de aansluitingsslang. Die monteur die in Alice Springs het gaslek had gevonden had die schroef zo vast gedraaid dat je een waterpomptang nodig hebt om hem los te draaien. Nu spreken we best een aardig mondje Engels maar hoe je nu een waterpomptang in het Engels noemt dat wisten we echt niet. Gelukkig was de buurman zo vriendelijk om te helpen en die had wel een waterpomptang en in een oogwenk was die schroef los. Het blijkt dat zo’n tang een “wide mouth grip” te heten. Moet je echt maar weten.
Vandaag tot Nanatura Road House gereden en morgen rijden we dan door naar Exmouth en zitten we echt weer op het Ningaloo Reef Marine Park. Hopelijk kunnen we veel gaan snorkelen.

• 11 Juli 2016 - 15:37

Jaap Wolf:

Wat dachten jullie van een "water-pump-bitch" ? (bitch als "ouwe tang").
    We genieten van jullie verhalen, en lezen dat jullie er wel alles uithalen wat Australië te bieden heeft. Komen langzamerhand in de streek waar we drie jaar geleden ook uitkwamen: Shark-Bay, Denham en Mia Monkey. Hebben daar goeie herinneringen aan. En: jullie moeten naar W.A.Maritime Museum in Geraldton: resten van de Batavia (1629) en de zandstenen poort bedoeld voor het fort Batavia, als ballast meegenomen (het origineel!). Adembenemend!
    Veel groeten uit een heel winderig Bergschenhoek,

jaap en Leo